۱۰ نکته مفید SMO برای تقویت رتبه بندی وب سایت شما

Social media optimization

جداسازی رسانه های اجتماعی و جستجوگرها غیرممکن است، زیرا این دو راهبرد عمیقا به یک مسیر ختم می‌شوند.هر دو این استراتژی های ورودی به ایجاد یک حضور آنلاین جامع کمک می کند که به طور طبیعی جذب مخاطب هدف با نام تجاری شما را به همراه دارد. در ادامه با SMO آشنا خواهید شد.

SMO مخفف (Social media optimization) و به معنای بهینه سازی سایت ها برای شبکه های اجتماعی می باشد. در راهکارهای SMO, طراحان و مدیران وب سایت ها طراحی وب سایت خود را به گونه ای بهینه سازی می کنند تا بتوانند ترافیک کاربران شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس و دیگر شبکه های اجتماعی را به سمت سایت خود بیاورند.

به همین دلیل حضور یک رسانه قدرتمند اجتماعی، به طور مستقیم رتبه بندی جستجوی شما را افزایش می دهد. برای کمک به شما در رسیدن به حداکثر توانایی خود در SMO، در اینجا ۱۰ راه برتر SMO که می تواند رتبه بندی وب سایت شما را افزایش دهد را نوشته ایم.

۱- ادغام رسانه های اجتماعی با وب سایت شما

برای ارتقاء نام تجاری خود و افزایش حضور آنلاین، شما باید رسانه های اجتماعی و وب سایت خود را با هم ترکیب کنید. شما می توانید با استفاده از چهار مرحله ساده به طور کامل از رسانه های اجتماعی در وب سایت شرکت خود استفاده کنید.

  • یکپارچه سازی دکمه های به اشتراک گذاری اجتماعی در وب سایت خود، این ساده ترین راه برای ادغام نمایه اجتماعی شما در وب سایت شماست.
  • لینک دادن به صفحه های لینک های مستقیم اینترنتی به کانال های رسانه های اجتماعی خود از طریق وب سایت و برعکس لینک دادن به وب سایت خود از طریق رسانه های اجتماعی.علاوه بر این، شما همچنین می توانید یک گزینه از دکمه های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی را در پست های وبلاگ خود اضافه کنید.
  • سایت های اجتماعی مانند فیس بوک، گوگل پلاس از یک مجوز معتبر وب استفاده می‌کنند، بنابراین لینک ها در این سایت های رسانه های اجتماعی اغلب به عنوان لینک های با کیفیت بالا مطرح می شوند. حتی اگر نمایه اجتماعی شما نسبتا جدید باشد، رتبه بندی خوبی در SERP ایجاد خواهد شد، زیرا فیس بوک دارای قدرت زیادی است.
  • به کاربران سایت اجازه دهید از طریق آکانت‌های شبکه های اجتماعی وارد سایت شما شوند.با اضافه کردن این ویژگی به عملکرد وبسایت شما، می توانید تجربه کاربر بهتر را کرده و افزایش تبدیل های ثبت شده را تجربه کنید.

ادغام رسانه های اجتماعی با وب سایت شما

۲- تمرکز بر روی کلمات کلیدی

برای قرار گرفتن در معرض حداکثر پروفایل های اجتماعی، شما باید کلمات کلیدی و رسانه های اجتماعی خود را هماهنگ کنید. کلمات کلیدی نقش مهمی را بازی می کنند، اگر شما بهینه سازی پروفایل های اجتماعی خود را در راه درستی استفاده نکرده اید، پس شما نیاز به یک استراتژی رسانه های اجتماعی بهتر دارید.

شما نیاز به ساختار دقیق کلمات کلیدی خود دارید و عبارات کلیدی را به جزئیات پروفایل های اجتماعی یا صفحه های رسانه های اجتماعی مانند نام صفحه یا اطلاعات شرکت اختصاص دهید. اما آن را به یک روش بسیار طبیعی اضافه کنید و طوری نباشد که شما به عنوان یک اسپمر یا کاربر تبلیغاتی شناخته شوید.اضافه کردن کلمات کلیدی سطح پایه به صفحه، به شما کمک می کند تا در جستجوی کلمات کلیدی در Google و در رتبه بندی بهتر در جستجوهای شبکه های اجتماعی برسید.

۳- فالوورهای خود را افزایش دهید

اگر شرکت شما یک صفحه فیس بوک و توییتر را نگه می دارد و شما هنوز در تلاش برای گرفتن ترافیک از این سایت های رسانه های اجتماعی هستید، احتمالا شما باید در مورد راهبرد رسانه های اجتماعی خود تجدید نظر کنید.چرا که حضور در شبکه های اجتماعی فقط برای تبلیغ و افزایش ترافیک سایت نیست. شما باید از این ویژگی که برای شما به وجود آمده است در مسیر پیشرفت و توسعه برند خود استفاده کنید.دوست داشتن تقلبی و یا درخواست برای کلیک کردن، اصلا کاربردی نخواهد بود. تعداد کل پیروان و ارتباطات پروفایل های اجتماعی شما حاوی تأثیر زیادی در رتبه بندی وب سایت شماست.

به عنوان مثال، یک شرکت با بیش از ۱۰۰۰ دنبال کننده توییتر ارزش یک نام تجاری معروف را با بیش از ۲۰۰ میلیون دنبال کننده تویتر و فیس بوک را نخواهد داشت.

با این حال باید توجه کنید که دنبال کننده زیاد هم نمیتواند نشانه ای از موفقیت باشد. کاملا طبیعی است که هر چه شما بهتر و مفیدتر شوید دنبال کنندگان شما نیز افزایش می‌یابد.بنابراین، شما نیاز به رشد خود با استفاده از یک روش ارگانیک دارید، هر چند آن یک روند آهسته باشد اما در دراز مدت تاثیرگذار است.

همچنین، برای رشد دنبال کنندگان شبکه خود از روش ارگانیک، شما باید به طور مداوم محتوای جذاب را در قالب مقاله های آموزنده، راهنمایی‌های مفید، فیلم های کوتاه و واضح، حقایق سرگرم کننده و بیشتر برای حفظ مخاطبان خود منتشر کنید.

به عنوان مثال: Oreo

Oreo نمونه ای عالی از رشد پایه دنبال‌کنندگان با به اشتراک گذاری مطالب جذاب به طور مداوم است. برند دقیقا می داند چه چیزی می‌تواند بزرگترین ضربه را به آن‌ها بزند و آن قطعا نارضایتی کاربران است. پس همواره در رسانه اجتماعی با انتشار محتوای مفید و سرگرم کننده به مبارزه با این موضوع می‌پردازد.

Oreo

در حال حاضر، این نام تجاری در زیرساخت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک بالای ۴۲ میلیون کاربر، ۵۹۹K دنبال کننده در اینستاگرام و ۱۴ میلیون در یوتیوب ، بسیار خوب عمل می کند.

۴- پیش بردن لینک های خارجی به درون

راه دیگری برای استفاده از رسانه های اجتماعی به نفع شما این است که با از سایت های خارجی برای مطالب خود لینک دریافت کنید.

با این حال، همان طور که قبلا ذکر شد، این اتفاق زمانی می افتد که شما به طور مرتب مطالب با کیفیت و جذاب در کانال های اجتماعی خود ارسال کنید. هنگامی که شما شروع به ارسال محتوا می کنید، باید محتاطانه مطالب خود را با به اشتراک گذاشتن آن در موضوعات موجود و انجمن های گفتگو، محکم کنید.

انجام این تمرین باعث افزایش ورودی پیوند خارجی به سایت شما می شود و همچنین این موضوع می‌تواند اعتبار دامنه شما را بیشتر کند.

۵- بهینه سازی پست های خود برای موتورهای جستجو

برای گسترش دسترسی و دیدگاه پست های خود، شما باید پست های خود را برای جستجوگرها بهینه سازی کنید. برای افزایش محبوبیت پست خود نیاز به یک لنگر قوی دارید. این می تواند یک اینفوگرافیک، یک ویدیو، یک پیوند به یک مطالعه دقیق و یا یک مقاله باشد.

دقیقا فکر کنید که می‌خواهید یک مطلب در وبلاگ خود منتشر کنید. با همان اصول سئو و بهینه سازی این کار را برای رسانه اجتماعی خود انجام دهید. مطمئن باشید که بازتاب این مطلب از نوشته های قبلی شما بیشتر خواهد شد.

علاوه بر این، شما می توانید از هشتگ های مرتبط با محتوای خود برای تبلیغ آن به شیوه ای بهتر استفاده کنید.

همچنین، گوگل محبوب ترین رسانه های اجتماعی را با نمایش دادن آنها در بخش های بالا از SERPs خود، مورد علاقه قرار می دهد.

۶- به اشتراک گذاری محتوای با کیفیت

تغییرات زیادی در الگوریتم Google به وجود آمده است. اما یکی از چیزهایی که از همان ابتدای جستجوگرها ثابت مانده است، اهمیت محتوای با کیفیت است.

برای ارتقاء رتبه بندی وب سایت شما، باید به طور مداوم محتوایی را تولید و به اشتراک بگذارید و در رسانه های اجتماعی هیچ تفاوتی ندارند. محتوایی که در کانال های اجتماعی شما به اشتراک گذاشته می شود باید با کیفیت بالا باشد، باید برای خوانندگان ارزش خاصی قائل شوید.

پست های شما می توانند آموزنده، سرگرم کننده و تاثیرگذار باشند، اما باید به مخاطبان شما ارزش افزوده داشته باشند و با این کار متوجه خواهید شد که تعداد زیادی از افراد به برند شما جذب خواهند شد.

با این حال، برای دستیابی به موفقیت در محتوا، شما باید به طور مداوم محتوای عالی را تولید کنید، فقط در این صورت است که میتوانید آنها را مشتاق به نوشتن دیدگاه بر روی مطالب خود کنید و از خواندن آنها لذت ببرید.

۷-میکرو وبلاگ نویسی

بلاگ‌نویسی کوچک (به انگلیسی: Microblogging) نوعی وبلاگ نویسی است که به کاربران امکان نوشتن متن‌های کوتاه و منتشر کردن آن را می‌دهد (اغلب ۱۴۰ حرف)، که هم برای نمایش عمومی و هم نمایش به گروه‌های محدود که کاربر آن‌ها را انتخاب کرده‌است، به کار می‌رود.

میکروبلاگ کاربران را قادر به تبادل عناصر کوچکی مثل فایل‌های کم حجم و نوشته‌های کوتاه و… می‌کند. به این نوشته‌های کوچک که در میکروبلاگ به اشتراک گذاشته می‌شود، میکروپست می گویند. آنچه باید در مورد ایجاد پست در میکروبلاگ مورد توجه قرار بگیرد اختصار گویی است مثلا نوشته‌ها را با عناوینی مانند “در چه حالی هستید” یا “به چه ورزشی علاقه دارید” شروع می‌شود.

میکرو وبلاگ نویسی

یکی دیگر از امکاناتی که شبکه‌های اجتماعی میکروبلاگ در اختیار کاربران قرار می‌دهد، امکان ایجاد پست به روش‌های مختلف است، برای مثال از طریق خود سایت یا پست الکترونیک یا حتی پیام کوتاه امکان ارسال پست وجود دارد.

این پیام‌ها به روش‌های متفاوت تولید می‌شوند. مانند پیام‌های متنی، پیام‌های فوری (مانند پیام‌های فوری یاهو)، نامه‌های الکترونیکی یا وب.

میکروبلاگ ها وموبلاگ ها ازنظر حجم پست ها ازانواع وبلاگ محسوب می شوند.

از سرویس‌های میکروبلاگ معروف می‌توان به توییتر، آیدنتیکا، تامبلر، جایکو Jaiku، پلارک Plurk و Cif2.net و Pownce اشاره کرد.

۸- نشانه گذاری اجتماعی

نشانه اجتماعی اشاره به ارسال لینک وب سایت به وب سایت های اجتماعی است. همه لینک های ارسال شده عمومی هستند و به شبکه ها و مشارکت در بحث های فعال کمک می کنند.

سایت هایی مانند Reddit، StumbleUpon، Digg، Bizsugar، Scoopt.it و غیره سایت های نشانه های اجتماعی محبوب هستند.

 نشانه گذاری اجتماعی

صفحات وب که در این سایت ها نشانه گذاری شده اند، به شما کمک می کند یک لینک پشتیبان با کیفیت ایجاد کنید. و همانطور که می دانیم، لینک های با کیفیت به طور چشمگیری می تواند به افزایش وب سایت در رتبه بندی گوگل کمک کند. به همین دلیل است که نشانه های اجتماعی بخشی از استراتژی SMO به حساب می‌آیند.

۹- از کلمات کلیدی در محتوای اجتماعی خود استفاده کنید

تلاش های رسانه های اجتماعی شما و بهینه سازی موتور جستجو وب سایت شما عمیقا متصل است. برای بهبود ارتباط با پستهای رسانه اجتماعی خود، باید کلمات کلیدی مرتبط را در محتوای اجتماعی یا پستهای خود اضافه کنید.

هنگام اشتراک گذاری محتوا در سیستم عامل های اجتماعی، از کلمات کلیدی با دقت انتخاب شده در لینک ها، پست ها و هشتگ ها استفاده کنید. این تمرین به شما کمک می کند که رتبه بندی خود را در نتایج جستجوی اجتماعی افزایش دهید و همچنین دید بیشتری از نام تجاری خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

۱۰- از محتوای اجتماعی خود یک بک‌لینک ارزشمند بسازید

پست های رسانه های اجتماعی شما دارای قابلیت ویروسی هستند، آنها فقط به شبکه های اجتماعی محدود نمی شوند. آنها به شدت در مقالات، پست های وبلاگ‌ها، کتاب های الکترونیکی و حتی در جذب فیلم ها و سخنرانی ها مورد استفاده قرار می گیرند.

بنابراین هنگامی که شما محتوای رسانه ای قانع کننده ایجاد می کنید، دیگر مارک ها یا افرادی که مایل به ارجاع محتوای شما هستند، این امکان را دارند که لینک های شما را به پروفایل های رسانه های اجتماعی دیگر و حتی وب سایت خود ببرند. و این به شما در رشد سایتتان کمک میکند.

نتیجه گیری

در نهایت، بدون شک، رسانه های اجتماعی به طور مستقیم به رتبه بندی موتورهای جستجو در هر وب سایت ارتباط دارند. بنابراین، رسانه های اجتماعی شما به عنوان یک فرمت در شیوه های جستجوگر اینترنتی عمل می کنند و به شدت تحت تاثیر قرار گرفتن در دسترس شما، هویت نام تجاری، محبوبیت و حضور آنلاین قرار می گیرند.