کسب و کار

۱۲ نکته برای مدیریت زمان که باعث افزایش بهره وری شما می شود

“زمان ارزشمند است” مخصوصا وقتی که این واژه گران بها به کسب و کار شما وارد شود.مدیریت زمان همه چیز در مورد استفاده از کارآمد ترین استفاده از زمان خود و کار دقیق تر (نه سخت تر) است.در ادامه با نکات مهمی برای مدیریت زمان همراه شما خواهیم بود.

مگ وب – مدیریت زمان نیازمند برنامه ریزی خوب و صبر است.اگر احساس می کنید انگیزه دارید اما مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، ترسی ندارد! ما یک لیست از بهترین راهنمایی های مدیریت زمان را برای کمک به شروع کار شما تهیه کرده ایم.

۱- تعیین اهداف روشن

هنگام ایجاد یک طرح برای کسب و کار شما، توصیه می کنیم به دو جنبه مهم توجه داشته باشید: تنظیم یک جدول زمانی و تعیین اهداف.هنگام تنظیم یک جدول زمانی به شما شما یاد میگیرید که چقدر طول می کشد تا شما، اهداف خود را تنظیم کنید،همچنین به شما امکان می دهد که انرژی خود را بر روی چیزهایی که می خواهید انجام دهید، متمرکز کنید. این به طور خودکار باعث می شود شما کارآمد تر باشید و به شما اجازه برنامه ریزی برنامه هایتان را به طور موثر می دهد.

 به طور مساوی در مورد برنامه های بلند مدت و اهداف خود و همچنین برنامه کوتاه مدت خود فکر کنید. ۳۰ دقیقه از روزهای تعطیلات خود را به این موضوع اختصاص دهید تا برنامه روزانه خود را طی کنید. برای اولین بار این کار را برای سخت ترین وظیفه خود انجام دهید.

مدیریت زمان

۲- یک جریان عادی ایجاد کنید

درست مثل ورزش، هرچه بیشتر به روال خود برسید، کارها راحت تر می شود. جریان روزانه ای را که برای شما کار می کند ایجاد کنید و آن را پایدار نگه دارید. آیا شما یک فرد سحرخیز و یا مانند یک جغد شبانه هستید؟ فرقی نمیکند! وظایف خود را به نحوی برنامه ریزی کنید تا بدانید که بیشتر از همه سازنده خواهد بود و در طول هفته شما هم همین کار را می کنید. بدن شما به طور طبیعی به رفتار تکراری واکنش نشان می دهد و به هیچ وجه شما را جذب نمی کند!

۳- اجتناب از حواس پرتی

زندگی پر شده است از حواس پرتی های گوناگون. از سریال موردعلاقه در تلویزیون گرفته تا تلگرام و فیسبوک و هزار چیز دیگر! حتی تصور اینکه بتوانیم از این همه حواس پرتی در روز فاصله بگیریم دشوار است. اما اگر میخواهید واقعا این کار را انجام دهید باید خود را آماده کنید. برای شروع بهتر است که خود را متعهد کنید که ۱۰۰ درصد از برنامه ریزی موردنیاز خود را باید انجام دهید. تمام صفحات مرورگر خود را ببندید و گوشی خود را کنار بگذارید.تنها به این موضوع فکر کنید که در لیست خود چه کارهایی در اولویت هستند و به سراغ انجام آن ها بروید. بهتر است در هر محیطی که هستید یک فضای آرام برای خود فراهم کنید و با لبخند به سراغ کارهای خود بروید.

۴- مدت کوتاهی استراحت کنید

اینکه یک سره کارها را انجام دهید مانند یک ماشین کاری واقعا فوق العاده است. اما هرگز این کار را انجام ندهید.بدانید که شما انسان هستید و مغز شما نیازمند استراحت است. به طور کلی بهتر است پس از ۹۰ دقیقه کار به سراغ استراحت کردن بروید،که این خود میتواند شامل راه رفتن، دراز کشیدن،خودرن میان وعده و هر چیز دیگری باشد.پس با این تصور غلط که میتوان با کار مداوم زمان را مدیریت کرد وضعیت خود را بحرانی نکنید!

مدیریت زمان

۵- برای خواب خود ارزش قائل شوید

به طور متوسط افراد نیاز به حدود ۸ ساعت خواب برای بدن و ذهن خود دارند تا به بهترین نحو عمل کنند. با توجه به تحقیقات، افرادی که عادت های سالم خواب دارند، سالمتر، کارآمدتر و کمترین استرس را دارند. حقیقت این است که هنگامی که شما کار می کنید، مغز شما اطلاعات زیادی را جمع آوری می کند که در طول روز شما جمع آوری می شود. هنگام خواب، مغز شما به حالت پردازش تغییر می کند، تمام اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد و آن را سازماندهی می کند به طوری که موضوع احساسی تر می شود. دیدین؟ حتی مغز شما ارزش مهارت های سازمانی را می داند. گوش دادن به بدن خود و ارزش ساعت خواب که برای شما کار می کنند. علاوه بر این، اطرافیان شما ترجیح میدهند که با یک انسان در ارتباط باشند و نه یک مرده متحرک!

۶- سالم باشید

حتما با خود می پرسید که سلامتی چه ربطی به مدیریت زمان دارد؟! قطعا ربط دارد. سلامتی منشا تمام کارهای انسان است. اگر شما سالم باشید و در واقع سالم زندگی کنید مطمئن باشید کلی از زمان های هدر رفته را میتوانید مدیریت کنید. رژیم غذایی خوب نقش ویژه ای در سلامتی و افزایش انرژی روانه شما دارد. همچنین بهتر است ورژش کردن را نیز در کنار رژیم غذایی خوب ترکیب کنید. با این کار مطمئن باشید که خواب شما نیز تنظیم خواهد شد و یک زندگی ایده آل را به دست خواهید آورد. همچنین توصیه میکنم از نور مستقیم خورشید هم بی نصیب نمانید. ویتامین D موجود در این نور فوق العاده است.

مدیریت زمان

۷- برای بازخورد درخواست کنید

سوال کردن و مشورت کردن از دوستان و افراد باتجربه همیشه گزینه مناسبی بوده است. اما آیا می دانید این موضوع در مدیریت زمان چقدر مهم است؟ وقتی به فکر راه اندازی یک کار جدید هستید اگر بدون مشورت کاری را راه اندازی کنید و در آن شکست بخورید مهمترین چیزی که از داده اید زمانتان است. همیشه در کارها به نظرات و بازخوردها توجه ویژه ای داشته باشید و از آن ها در مدیریت زمان خود استفاده کنید.

۸- از هرج و مرج فاصله بگیرید

به خطار بیاورید زمانی را که میخواهید در اتاقتان درس بخوانید اگر فضا شلخته باشد مجبورید زمان های زیادی را هدر بدهید حتی برای پیدا کردن یک برگه کاغذ سفید! نظم همیشه یک برگ برنده در بازی کسب و کار است. یک رایانه شخصی را در نظر بگیرید که پرونده های درون آن به صورت نامنظمی پخش شده اند. برای اینکه فایل موردنیاز خود را پیدا کنید مجبورید ساعت ها وقت بزارید تا نتیجه بگیرید.پس برای مدیریت زمان از بی نظمی فاصله بگیرید و از همان ابتدا کار را خیلی ساده و منظم انجام دهید.

۹- از شکست نترسید

هیچکس دوست ندارد شکست بخورد. در واقع، بسیاری از ما از این ایده میترسیم. حقیقت این است، گذراندن وقت برای تأکید بر شکست در آینده، غیرممکن است. هر چه زودتر وارد شوید، هرچه زودتر نتیجه آن را بدانید، موجب صرفه جویی در وقت شما می شود. در حالی که ممکن است عجیب و غریب باشد، نارسایی نقش بزرگی در موفقیت است؛ زیرا این امر فرصتی برای یادگیری از اشتباهات ما و کمک به رشد ماست. اگر نگران چیزی هستید که شما را متوقف می کند – فقط آن را انجام دهید!

مدیریت زمان

۱۰- اولویت بندی

یکی از بهترین راههای متمرکز بر رسیدن به اهداف شما بر اساس اولویت بندی است. دانستن اینکه چگونه کارهایتان را اولویت بندی می کنید بر زمان انجام وظایف و موفقیت کلی شما تاثیر می گذارد. شروع به ایجاد یک فهرست کارهای انجام شده برای انجام کار کنید. اطمینان حاصل کنید که وظایف را با تلاش انجام دهید و زمان خود را بر اساس آن برنامه ریزی میکنید. ایجاد یک لیست به شما کمک خواهد کرد که اهداف خود را تجسم کنید و تعیین کنید که چه چیزی در واقع بیشترین اهمیت را دارد.

۱۱- کارها را تقسیم کنید

برای خیلی از افراد این موضوع بسیار سخت است که کاری را به دیگری بسپارند. همواره به یاد داشته باشید که به تنهایی نمیتوانید از عهده تمام کارها برآیید.در حالی که احتمالا در بسیاری از زمینه ها بسیار ماهر هستید، چرا از افرادی که متخصص در حوزه خود هستند کمک نمی گیرید؟ اگر چیزهایی وجود دارد که می تواند توسط دیگران بهتر انجام شود، این کار را در نظر بگیرید. این کار حجم کار شما را کاهش می دهد و به شما اجازه می دهد تا کمتر تنش و کارآیی بیشتری داشته باشید.

۱۲- محدودیت های خود را بشناسید (و بگویید نه!)

درست است که فیلم هایی مانند سوپرمن یا زن شگفت انگیز ساخته شده اند که میتوانند هر کار غیرممکنی را انجام دهند اما به یاد داشته باشید محدودیت ها همیشه وجود دارند.شاید زمانی برسد که به شما یک پیشنهاد شگفت انگیز شود اما شما در آن زمینه محدودیت هایی داشته باشید. در این صورت باید “نه” گفتن را یاد بگیرید.

گردآوری شده توسط سایت مگ وب

منبع : wix

تگ ها

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

بسته