سلامتفیتنس

۲۰ چیزی که برای سلامت بدن شما بسیار مفید است

سلامت جسم و روان

کیفیت زندگی شما به طور عمده توسط یک عامل تعیین می شود: سلامت جسمی شما.وقتی که صحبت از ساخت و نگهداری یک شیوه زندگی سالم می رسد، همه ما می دانیم که خوردن درست و کار کردن، بسیار موثر هستند. 

اما در کنار خودرن درست و انجام کار برای اینکه زندگی کامل تری داشته باشیم باید کارهای دیگری را نیز انجام دهیم. در این مقاله می‌خواهیم با معرفی ۲۰ عادت خوب کیفیت زندگی را به ۱۰۰ برسانیم!

۱) مدیتیشن

مدیتیشن

شاید فکر کنید که این موضوع خیلی در سلامت شما تاثیرگذار نباشد اما به تازگی مشخص شده است که مدیتیشن از عوامل جدی در سلامت است. این موضوع کاملا اختیاری است اما با گذاشتن ۱۰ الی ۲۰ دقیقه از زمان خود در هر روز برای تفکر و تمرکز ذهنی میتوانید راز طول عمر را کشف کنید!کری باجج، مربی بهداشتی تایید شده در مرکز سلامت یازدهمین سالن شهر نیویورک می گوید: “مدیتیشن برای کاهش استرس، خواب بهتر، کاهش فشار خون، بهبود ایمنی و بهبود عملکرد قلبی عروقی کمک می کند.” با مدیتیشن شما احساس خیلی خوبی را کسب می‌کنید زیرا از تمام تحرکات زندگی جدا خواهید شد.

۲) خواب

خواب

بارها و بارها از تاثیرات بی نظیر خواب، به خصوص خواب شبانه شنیده‌اید. در یک کلام اگر دچار کمبود خواب شوید هرگز نمی توانید کارهایتان را کامل انجام دهید. از طرفی خواب زیاد نیز مشکلات خود را دارد و باعث عقب افتادگی کارهای شما می‌شود. پس به طور معمول در شبانه روز بین ۷ تا ۸ ساعت بخوابید و حتما هر روز این روند را ادامه دهید و خیال نکنید اگر در تعطیلات آخر هفته زیادتر بخوابید کمبود خوابتان جبران می شود.تحقیقات از دانشگاه روچستر نشان می دهد که کمبود خواب مانع توانایی مغز ما در از بین بردن سموم بدن می شود و در نتیجه می تواند عملکرد مغز را مختل کند. پس برای زندگی بهتر برای خواب خود برنامه ریزی کنید.

۳) آب گرم را با لیمو بنوشید

آب گرم با لیمو

بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده اند که نوشیدن آب ولرم پس از بیدار شدن از خواب برای بدن بسیار مفید است. شاید این کار برای شما سخت باشد و احساس بدی به شما دست بدهد برای همین پیشنهاد می کنیم از لیمو کمک بگیرید!

۴) نوشیدن چای

نوشیدن چای

حتما میدانید که بدن شما در طول روز به شدت نیاز به مایعات دارد. شاید خوردن آب خیلی برای شما جذاب نباشد و نتوانید دائما این کار را انجام دهید. نوشیدن چای گزینه مناسبی است.تحقیقات منتشر شده در مجله اروپایی تغذیه بالینی نشان می دهد که مصرف منظم چای سبز می تواند حافظه و شناخت را در مردان بهبود بخشد. چای سبز همچنین با تعدادی از مزایای تقویت کننده سلامت مانند افزایش سوخت و ساز بدن، کاهش فشار خون، جلوگیری از تنفس بد، تقویت ایمنی و بهبود عملکرد بدن به عنوان عامل ضد التهابی اعتبار داده می شود.

۵) نخ دندان

نخ دندان

نخ دندان فقط به دندان های شما کمک نمیکند بلکه نقش ویژه‌ای در سلامت بدن شما ایفا می کند. تحقیقات نشان می دهند اگر دندان های شما آلوده شوند، باکتری ها در دهان شما می توانند وارد جریان خون شوند و منجر به التهاب در سراسر بدن شوند.

۶) پروبیوتیک

پروبیوتیک

روده خود را چک کنید – سیستم گوارشی سالم اغلب به عنوان پنجره ای برای سلامت کلی شما دیده می شود. یک راه برای تقویت باکتری های خوب روده و نگه داشتن همه چیز به طور سالم استفاده از یک مکمل روزانه پروبیوتیک است. تحقیقات نشان می‌دهد: “پروبیوتیکها به هضم کمک می کنند و برای ایمنی بدن مفید هستند.” تنظیم توازن باکتری های خوب در روده حتی می تواند روحیه شما را بهبود بخشد. بسیاری از سروتونین‌های ما در واقع در روده تولید می شود، بنابراین بین آنچه در روده اتفاق می افتد و ما احساس می کنیم ارتباط زیادی وجود دارد.”

۷) قبل از تمرین، گرم کنید

قبل از تمرین، گرم کنید

گرم کردن قبل از تمرین و ورزش نه تنها لذت بخش است بلکه عملکرد شما را نیز افزایش می دهد. در واقع، تحقیقات از دانشگاه ایالتی استفن اف. آستین نشان داد که تمرینکنندگان که قبل از تمرین کشش موضعی انجام دادند، قدرت را در مقایسه با افرادی که یک گرمایش پویا را انجام دادند کمتر احساس می کنند.معمولترین حالت‌های شامل حرکات لنگه و پرشهای بالا است.

۸) عرق کردن در ورزش

عرق کردن در ورزش

با توجه به تحقیقات دانشگاه لیورپول جان مورس و دانشگاه بیرمنگام، تمرینات پرش با شدت شدید (HITT) می تواند منافع مشابهی را که در تمرینات استقامت کسب می کنید داشته باشد. عرق کردن در ورزش باعث مبارزه با بیماری های قلبی، فشار خون بالا و دیابت می شود.

۹) از BPA اجتناب کنید

از BPA اجتناب کنید

BPA مخفف Bisphenol A، شیمیایی است که برای تولید بسیاری از محصولات خانگی معمول مانند بطری های آب و قوطی های غذایی استفاده می شود. در سال های اخیر، اثرات ترکیب آن بر سلامت و توسعه انسانی، موجب اختلافات زیادی شده اند و به دلایلی. تحقیقات ارتباط بین قرار گرفتن در معرض BPA و اختلالات تولید مثل، دیابت و بیماری های قلبی عروقی را نشان داده است.

۱۰) رژیم مراقبت از پوست

مراقبت از پوست

پوست شما بزرگترین عضو بدن شما است، بنابراین شما باید از آن مراقبت کنید مانند هر بخش دیگر بدن شما. این بدان معناست که روزانه استفاده از کرم های ضد آفتاب را انجام دهید و در مورد محصولاتی که استفاده می کنید، آگاه باشد.

۱۱) عینک آفتابی بزنید

عینک آفتابی

همانطور که از کرم های ضد آفتاب برای محافظت از پوست خود استفاده می کنید باید سلامت چشمانتان را نیز در نظر داشته باشید. به خصوص در فصل تابستان نور مستقیم خورشید ضررهایی دارد.تنها راه اینست که از عینک آفتابی استفاده کنید. علاوه بر محافظت از چشم عینک های آفتابی بر زیبایی شما نیز تاثیرگذارند.

۱۲) فیبر بیشتری دریافت کنید

فیبر

فیبر جزء کلیدی هر رژیم سالم است و اکنون همه ما یاد گرفته ایم که آن را فقط از یک صبحانهکامل به دست نمی‌آوریم.یک رژیم غذایی با فیبر، بدن شما را به مدت طولانی با هم هماهنگ می کند، تحقیقات واقعی نشان می دهد که کسانی که مصرف فیبر افزایش داده اند عملا بیشتر زندگی می کنند.علاوه بر این، یک مطالعه منتشر شده در تغذیه نشان داد که فیبر ممکن است به کاهش وزن کمک کند. فیبر همچنین هضم را تنظیم می کند، در تحقیقی نشان داده شده است که فیبر به کاهش متوسط التهاب، کاهش فشار خون، کاهش خطر ابتلا به دیابت و کاهش کلسترول بدن کمک می کند.

۱۳) در هر وعده غذایی سبز شوید

سبزی

اگر در هر وعده غذایی سبزی بر روی صفحه خود نداشته باشید بدانید که ضرر بزرگی کرده اید.بر اساس گزارش USDA، سبزیجات برگ سبز تیره ممکن است بعضی از بهترین غذاهای جلوگیری از سرطان باشند. آنها همچنین به مدیریت وزن و تنظیم سیستم گوارش کمک می کنند. اگر زمان کوتاهی دارید (یا تنبل هستید)، سعی کنید با یک پودر سبز مانند اسپیرولینا مکمل درست کنید. این یک نوع جلبک سبز آبی است که غنی از پروتئین، اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین B، روی، آهن و بتا کاروتن است.

۱۴) داشتن رابطه جنسی بیشتر

رابطه جنسی

رابطه جنسی خوب منجر به کاهش استرس، افزایش ایمنی، افزایش خواب، محافظت در برابر سرطان پروستات و بهبود سلامت قلبی عروقی می‌شود.علاوه بر این، یک مطالعه ۲۵ ساله از دانشگاه دوک نشان داد که رابطه جنسی بیشتر باعث افزایش طول عمر می‌شود.

۱۵) روزانه خود را وزن کنید

روزانه خود را وزن کنید

بر طبق تحقیقات دانشگاه منچستر، ساده ترین راه برای از دست دادن، ردیابی و حفظ وزن، این است که هر روز خود را وزن کنید. در این مطالعه که در همکاری با Withings انجام شد، ۹۷۵ مرد و زن شرکت کردند. کاربرانی که با مقیاس هوشمندانه خود بیشتر ارتباط برقرار کردند، وزن خود را از دست دادند: معادل ۲٫۵ پوند اضافی برای مردان و ۲ پوند برای زنان در طول یک سال.

۱۶) پشت خود را تقویت کنید

پشت خود را تقویت کنید

طبق گفته موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی، حدود ۸۰ درصد از بزرگسالان در برخی موارد در طول زندگی خود دچار کمر درد هستند. علت ها در یکی از دو دسته قرار دارند: شیوه زندگی بی حرکت یا استفاده از وسایل سنگین. خوشبختانه، ورزش می تواند این درد و رنج را از بین ببرد.

۱۷) سبزیجات سرخ شده در روغن زیتون

سبزیجات سرخ شده در روغن زیتون

طبق مطالعه جدیدی از دانشگاه گرانادا، این ممکن است از دیدگاه تغذیه ای بی معنی باشد، اما سرخ کردن و خوردن سبزیجات برای شما بهتر است.با پخت و پز سبزیجات در روغن زیتون فوق العاده (EVOO) شما به یک رژیم غذایی عالی می رسید.جوشاندن سبزیجات (که همان چیزی است که شما احتمالا در حال حاضر انجام می دهید) باعث می شود که ویتامین های ضروری به آب شدن برسند.

۱۸) سیگار کشیدن و قلیان را متوقف کنید

سیگار کشیدن

براساس یک تحقیق سیگار و قلیان خطر ابتلا به بیماری قلبی (که به ترتیب ۳۵ تا ۴۰ درصد از کل مرگ و میر مربوط به سیگار کشیدن)، آمفیزم، سرطان، سکته، آسم، عفونت های ریه و ضعفت را افزایش می دهد. در مقایسه با یک سیگار، قلیان کشیدن تقریبا ۱۲۵ برابر دود، ۲۵ برابر قند، ۲٫۵ برابر نیکوتین و ۱۰ برابر مونوکسید کربن را در بر می گیرد.

۱۹) چرت زدن

چرت زدن

بسیاری از مزایای سلامت از خواب به وجود می آید. با توجه به بنیاد ملی خواب، یک ناپاک یا چرت ۲۰-۳۰ دقیقه ای می تواند هوشیاری کوتاه مدت را تقویت کند.اگر در اتوبوس و یا قطار هستید و تا رسیدن به مقصد زمان نسبتا زیادی مانده است بهتر است یک خواب کوتاه داشته باشید. فقط فراموش نکنید که هشداری برای خود در نظر بگیرید که مبادا از کار خود عقب بمانید.

۲۰) به اندازه کار کنید

به اندازه کار کنید

مسلما شما می خواهید رئیس خود را تحت تاثیر قرار دهید و هزینه های خود را در یک کار جدید بپردازید.اما باید بدانید که بیش از ۴۰ ساعت کار در طول هفته خطر ابتلا به سکته مغزی را افزایش می دهد. محققان معتقدند اگر بیش از ۵۰ ساعت در هفته کار کنید خطر مرگ شما به شدت افازیش می باید زیرا بدن شما دیگر توان انجام کاری را ندارد.

گردآوری شده توسط سایت مگ وب

برگرفته از mensfitness

تگ ها

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

بسته