مجله اینترنتی ایرانیان

۵ نکته کلیدی برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق

به یک فریلنسر موفق تبدیل شوید

کارمزد یا فریلنسر کسی است که سرویس‌ها یا خدمات خود را بدون تعهد درازمدت به کارفرما ارائه می‌کند. آنها معمولاً ساعتی، روزانه یا پروژه‌ای دستمزد می‌گیرند و اساساً یک کسب و کار یک نفره است.

مگ وب – در تعریف ساده تر فریلنسر به کسی گفته می‌شود که برای خود و بصورت پروژه‌ای کار می‌کند. فریلنسر فردی است که یک حرفه و تخصص مثل عکاسی, نویسندگی, طراحی, برنامه نویسی, گرافیک, ترجمه دارد و به صورت پروژه ای و آزاد برای دیگران کار می‌کند.

فریلنسینگ چیست؟

فریلنسینگ می‌تواند یک شغل تمام وقت یا پاره وقت باشد. در واقع به کارهایی که می‌توانید در خانه و به صورت آنلاین و از راه دور انجام دهید, فریلنسینگ گفته می‌شود.

زمینه‌هایی که در آن فریلنسینگ رایج است عبارتند از: موسیقی، چاپ، نویسندگی، برنامه‌نویسی، عکاسی، روزنامه‌نگاری، آرایشگری، ویرایش، طراحی گرافیک، طراحی سایت، مشاوره، راهنمای تور، برخی فعالیت‌های مهندسی معماری.

عملکرد فریلنسرها با هم بسیار متفاوت است. بعضی از آنها از مشتری می‌خواهند تا قرارداد امضا کند درحالی که بعضی دیگر کار را با یک موافقتنامه‌های شفاهی شروع می‌کنند. بعضی از فریلنسرها ممکن است هزینه کل پروژه را تخمین زده و بیعانه درخواست کنند. پرداخت به فریلنسرها نیز بسیار متفاوت است، فریلنسر ممکن است روزانه، ساعتی یا پروژه‌ای دستمزد بگیرد. یا بجای دریافت یک مبلغ مشخص بعضی از فریلنسرها از روش ارزش و قیمت گذاری مبتنی بر نتیجه کار برای مشتری استفاده می‌کنند. دریافت درصدی به صورت بیعانه. برای بعضی از پروژه‌های پیچیده بصورت فازبندی و در هنگام تحویل هر بخش از کار مبلغ آن قسمت را دریافت کنند.

5 نکته کلیدی برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق

مزایای این کار چیست؟

شما برای خود کار می‌کنید، هر جا که دوست داشته باشید کار می‌کنید، و روی هر پروژه‌ای که دوست داشته باشید کار می‌کنید.

بطور کلی فریلنسرها از تنوع کاری زیادی نسبت به کارمندان برخوردار هستند. بدون درنظر گرفتن به نیاز به یک درآمد ثابت – معمولاً آزادی عمل بیشتری برای انتخاب زمان و مکان کار خود دارند.

تجربه کارهای متفاوت مشخصه‌های آنها را می‌سازد و در نتیجه شبکه‌ای از مشتریان برای خود تشکیل می‌دهند.

افراد می‌توانند همزمان با شغل پاره وقت یا تمام وقتشان، به عنوان شغل دوم به صورت فریلنسینگ کار کنند.

با التفات به گزارش‌های صنعتِ کارمزدی، زنان و مردان بنا به دلایل گوناگونی کار با شرایط کارمزدی را به الباقی اسلوب‌ها ترجیح می‌دهند؛ پاسخ‌های دریافت شده طیِ نظر سنجی از زنان در باب شیوهٔ مزبور حاکی از آن است که اغلب آن‌ها به دلیل اعمال خیار بیشتر در برنامه‌ریزی و همچنین انعطاف پذیریِ شیوهٔ مذکور ترجیح می‌دهند دونِ اسلوب مزبور کار کنند.

این در حالی است که پاسخ‌های مربوط به نظر سنجیِ مردان، بیشتر نشان دهندهٔ آن است که آن‌ها بنا بر شور و احساسات شخصی چنین شیوه‌ای را نسبت به اسلوب‌های دیگر ترجیح می‌دهند.

5 نکته کلیدی برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق

البته این مطلب هم باید در انگاره داشت که، اسلوبِ کارمزدی، افراد را قادر می‌سازد تا در سطوح بالاتری دز معرض به‌کارگیری درون هازمان‌های منزوی قرار گیرند.

معایب فریلنسینگ

شما می‌بایست همه کار را خودتان انجام دهید: حسابداری، بازاریابی، فروش، انجام پروژه، ارتباط با مشتری و …
ممکن است زندگی و کار شما با هم ترکیب شود بنابراین مدیریت زمان برای شما خیلی مهم است.
شما همکار یا هم تیمی نخواهید داشت و هر روز در شرکت وقت تلف نمی‌کنید تا آخر ماه حقوق بگیرید. اگر پروژه درست و به موقع انجام نشود، کارفرما دیگر با شما کار نخواهد کرد.

تبدیل شدن به یک فریلنسر حرفه ای

حتما با خودتان فکر می کنید می توانید از این همه استعداد و مهارتتان برای یک کار فریلنس استفاده کنید. شما می دانید چه کاری می توانید انجام دهید اما سوالی که پیش می آید این است که چگونه می خواهید از دیگر رقبایتان متمایز شوید؟

سرویس های زیادی وجود دارند که مخاطبین شما در آن ها کارهایشان را برون سپاری می کنند و شما باید راهی پیدا کنید تا آن ها شما را از میان فریلنسرهایی که خدمات مشابه ارایه می دهند، انتخاب کنند.

5 نکته کلیدی برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق

۵ نکته برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق :

۱ – قیمت کمتری پیشنهاد کنید

یکی از بهترین راه ها برای آنکه در ابتدای این کار بتوانید خودتان را بیشتر به دیگران معرفی کنید، قبول انجام خدمات با قیمتی کمتر از دیگران است. وقتی توانستید مشتریان وفادار را جمع کنید می توانید هزینه معقول را پیشنهاد کنید.

این راه حل باید کوتاه مدت باشد. خدماتی که ارایه می کنید هم باید حتما در بهترین کیفیت ممکن ارایه شود.

۲ – همکاری با شما باید راحت باشد

وقت مشتری را تلف نکنید. خوش اخلاق و راحت باشید. سعی کنید کارتان یک جریان منظم و منطقی داشته باشد. با پیگیری این روند، به طرز قابل ملاحظه ای دیده می شوید.

۳ – خودتان را به یک برند تبدیل کنید

بهبود کیفیت و زیباسازی بیشتر باعث می شود مشتریان بیشتری جذب کنید. وقتی محصول و خدمات شما در سطح بالایی از کیفیت قرار دارد، کار شما می تواند معرف شما شود. شما باید بدانید دیگر همکاران فریلنس شما چه کاری ارایه می دهند و شما آن را بهتر انجام دهید.

۴ – تنوع به مشتری حق انتخاب می دهد

البته این نظریه می تواند مزایا و معایبی داشته باشد اما در اغلب اوقات ارایه سرویس های متنوع و مشابه می تواند انعطاف لازم در این همکاری میان شما و مشتری را به وجود آورد.

باید بدانید کدام مهارت ها به کار شما می آیند و آن ها را فراگیرید.

۵ – ضمانت دهید یا خدمات بعدی را به عهده بگیرید

اغلب شرکت ها امور مشتریان را در اولویت قرار نمی دهند پس همین زمینه می تواند برای پیشرفت و ارتقای شما و کارتان یک فرصت مهم باشد.

منابع :

شرکت داده پردازی رسپینا – پونیشا – ویکی پدیا