مجله اینترنتی ایرانیان

۷ نکته هوشمندانه بودجه‌بندی برای صاحبان کسب و کارهای کوچک

بودجه بندی کسب و کارهای کوچک

اجرای یک کسب و کار کوچک اغلب به معنای داشتن بودجه کوچک نیز هست. با هزینه های راه اندازی، وام ها و سایر هزینه ها، ممکن است کمی احساس خطر کنید. در ادامه میخواهیم با ذکر نکاتی هوشمندانه به شما در بودجه‌بندی کسب و کارتان کمک کنیم.

طبق گفته آنی اسکرانتون، صاحب روابط عمومی Pace، بنگاه های تجاری در هر اندازه ای نوسانات مالی را تجربه می کنند، بنابراین مهم است که یک طرح بودجه‌بندی پایدار ایجاد کنیم و به آن پایبند باشیم.

او گفت: “اگر شما بودجه ای را صرف نکنید و صرفه جویی کنید، در این صورت نمیتوانید رشد کنید و در آینده دچار رکود می شوید.”شما باید برای پرداخت های آهسته حساب باز کنید، و بودجه بندی می تواند به کاهش بار مالی شما کمک کند.

قبل از شروع سفر خود به دنیای کسب و کار، یک بودجه پایدار و در عین حال واقع بینانه برای شرکت خود ایجاد کنید. کارشناسان توصیه های زیادی برای صاحبان کسب و کارهای کوچک به دنبال حفظ منابع مالی آن ها دارند که ما نیز در این مقاله ۷ توصیه ویژه داریم.

۱) خطرات خود را تعریف و درک کنید

هر سرمایه گذاری در معرض خطر خاصی قرار دارد و هر ریسک می تواند به صورت مالی بر شرکت شما تأثیر بگذارد. پل چو، مدیر عامل Headway Capital، گفت که صاحبان کسب و کارهای کوچک باید از خطرات بلند مدت و کوتاه مدت آگاه باشند برای برای آینده مالی خود برنامه ریزی دقیق داشته باشند.

“تغییرات در حداقل دستمزد یا نیازهای بهداشتی چگونه نیروی کار شما را تحت تاثیر قرار می دهد؟” چو گفت. “آیا شما در یک جغرافیا در معرض خطر فاجعه طبیعی قرار می گیرید؟ آیا با کارگران فصلی کار می کنید؟ درک خطرات احتمالی که در کوتاه مدت و درازمدت روبرو هستند، برای همه ی کسب و کارهای کوچک اهمیت دارد. تهدیدات کاری را بشناسید و برای آن ها از برنامه ریزی مناسب استفاده کنید.

۲) هزینه ها را بالاتر بگیرید

اگر کسب و کار شما بر اساس کار پروژه به پروژه عمل می کند، می دانید که هر مشتری متفاوت است و هیچ دو پروژه دقیقا مشابه نیستند. اغلب شما نمیتوانید پیش بینی کنید که برای هر کار چقدر بودجه لازم است.

جیمز آنترا، مدیرعامل شرکت Shufflrr، گفت: “هر پروژه به نظر میرسد هزینه ای اضافی داشته باشد که قبلا پیش بینی نشده است.”

به همین دلیل، Ontra توصیه می کند بودجه را کمی بالاتر از هزینه های پیش بینی شده موردنظر خود بگیرید.

۳) توجه به چرخه فروش

بسیاری از کسب و کارها در طول سال نقطه اوج و افت در فروش دارند. اگر شرکت شما در طول سال “فصل خاموش” دارد، در این مدت باید هزینه های خود را حساب کنید. پل چو نیز پیشنهاد میکند که از دوره های آهسته تر خود برای برنامه ریزی و رونق فروش بعدی خود استفاده کنید.

او گفت: “چرخه های فروش شما بسیار زیاد است.”به جای اینکه در طول سال به دنبال بازاریابی و تولید کنید، میتوانید این کار را در زمان خرابی بازارتان انجام دهید.برای حفظ شرکت خود و رشد درآمد، باید نحوه شناسایی فروش به مشتریان خود در راه های جدید و خلاقانه را به کار گیرید.

اگر شما می دانید که کسب و کارتان در فصل خاصی کمتر رونق دارد باید برای آن برنامه ریزی داشته باشید تا بتوانید از این خرابی بازار برای کارهای دیگر استفاده کنید. بهتر است سعی کنید هزینه های بیشتر را در فصول خاموش نگه دارید و پول اضافی را صرفه جویی کنید.

بودجه بندی کسب و کارهای کوچک

۴) برنامه ریزی برای خرید های بزرگ

بعضی از هزینه های تجاریدر حالی رخ می دهد که شما اصلا انتظار آن ها را نداشته اید. مثلا ممکن است قسمتی از یک کار شما خراب شود و نیاز به تعمیر فوری داشته باشد در این صورت باید با سرعت و برنامه ریزی دقیق هزینه ها را پرداخت کنید.در هر حال، هزینه های برنامه ریزی شده مانند بازسازی فروشگاه یا یک سیستم نرم افزاری جدید باید به دقت برنامه ریزی شود و به گونه ای باشد که فشار زیادی را به کسب و کار شما وارد نکند.

چو به Business News Daily گفت: “تغییرات قابل توجه کسب و کار باید با دقت تنظیم شود. پیش بینی های بودجه و پیش بینی های مالی مبتنی بر داده ها به لحاظ تاریخی، اجزای مهمی هستند که به راهنمایی در مورد سرمایه گذاری های بزرگ در کسب و کار شما کمک می کند.”

۵) به یاد داشته باشید که زمان نیز پول است

یکی از اشتباهاتی که صاحبان مشاغل مرتکب می شوند، نادیده گرفتن زمان در برنامه ریزی هایشان است. زمان سرمایه است و این نکته زمانی که با افرادی که قرارداد ساعتی دارند، کار می کنید نمایان تر می شود.

نادیده گرفتن زمان موجب افزاش هزینه ها می گردد. ینابراین سعی نمایید با زمان مانند پول رفتار کنید. همچنین برای پروژه هایی خود مهلت معین نمایید و این مهلت را بیشتر از انتظار خود قرار دهید. برای مثال اگر فکر می کنید پروژه در روز جمعه پایان می یابد مهلت اتمام را روز دوشنبه تعیین نمایید.

اگر روز جمعه کار را به اتمام رساندید اعتبار شما افزایش میابد و اگر هم دوشنبه کار را تحویل دادید باز هم به موفقیت رسیده اید.

۶) هیچ وقت تمامی سود خود را خرج نکنید

یکی از مهم ترین چیزهایی که به عنوان یک صاحب کسب و کار باید در نظر داشته باشید این است که همیشه بخشی از سود را برای تامین هزینه های غیرقابل پیش بینی و احتمالی ذخیره کنید. همچنین باید کمتر از آنچه به دست می آورید خرج کنید، و همه چیز را با سودتان نپردازید. به جای آن، بهتر است سود اضافی را ذخیره کنید، به طوری که پول برای پوشش برخی هزینه های احتمالی داشته باشید.

۷) به طور منظم بودجه خود را بازبینی کنید

بودجه بندی شما ثابت نخواهد بود و در طول عمر کسب و کارتان تغییر خواهد کرد و شما نیاز دارید تا آنرا با میزان رشد و سود خود تغییر دهید. بازبینی ماهیانه و سالیانه بودجه بندی موجب می شود تا از وضعیت مالی کسب و کار خود تصویری واضح و به روز داشته باشید.

همچنین این بازبینی منظم موجب کنترل بهتر منابع مالی شما می گردد زیرا شما تصویر روشنی از میزان دخل و خرج خود به دست می آورید. با داشتن تصویری روشن از وضعیت مالی شما می توانید برای موارد اضطراری و هزینه های گسترش کار برنامه ریزی نمایید.

گردآوری شده توسط سایت مگ وب

برگرفته از businessnewsdaily