۷ اشتباه بزرگ SEO که می تواند وب سایت شما را نابود کند

7 اشتباه بزرگ SEO

SEO یا همان بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو یکی از مهمترین مسائلی است که مدیر یک سایت خوب باید در مورد آن اطلاعات زیادی را کسب کند.در این مقاله میخواهیم به ۷ اشتباه متداول مدیران در امر سئو اشاره کنیم.

مگ وب– “جاده به جهنم با نیت های خوب هموار شده است.” میخواهیم از این عبارت بسیار کلیشه ای در مبحث سئو استفاده کنیم. این عبارت در واقع تلاش های یک جستجوگر مبتدی را نشان می دهد که علی‌رغم تلاش بسیار زیاد به مقصد اصلی خود نمی رسد!

در حال حاظر شما میدانید که مبحث SEO یا بهینه سازی موتور جستجو در زمینه وب، چقدر مهم است.زیرا این موضوع به ترافیک سایت برمیگردد و ترافیک بالای سایت یعنی مشتری بیشتر برای کسب و کار شما.

اگر مدیری یک سایت هستید احتمالا اقدامات زیادی برای بهبود مسیریابی موتورهای جستجو و رتبه بندی سایت شما انجام داده اید. اما آیا همه این اقدامات درست بوده اند؟! شما واقعا ممکن است اشتباهاتی را در SEO انجام دهید که خودتان هم فکرش را نمیکردید! به عنوان مثال شما احتمالا آگاه هستید که کلیدواژه ها به معنای باز کردن دروازه های مقدس به ​​صفحه ۱ گوگل است. اما آیا می دانید اضافه کردن بیش از حد بسیاری از آنها واقعا می تواند به SEO سایت شما آسیب برساند؟

قطعا شما به عنوان مدیر یک سایت دوست ندارید که سایت شما نزد موتورهای جستجوگر به خصوص گوگل به عنوان خطاکار شناحته شود! اگر اینچنین است ۷ موردی را که در ادامه معرفی میکنیم را به دقت بررسی کنید.

۱) زیاده طلبی در کلمات کلیدی

7 اشتباه بزرگ SEO

وقتی که بسیار گرسنه هستید با دیدن یک پیتزا احساس فوق‌العاده ای پیدا خواهید کرد اما اگر زیاده روی کنید و چندین پیتزا را بخورید احتمالا بعد از آن دیگر احساس خوبی نخواهید داشت و حتی ممکن است وضع برای شما بحرانی شود!

همانند بسیاری از چیزها در زندگی، تعادل واژه ای ارزشمند است. تعادل در استفاده از کلمات کلیدی در استراتژی SEO بسیار مهم است. کلمات کلیدی عبارت های دو تا پنج کلمه هستند که شما باید با دقت در محتوای وب سایت خود پیاده سازی می کنید تا موتورهای جستجو بتوانند موضوعات سایت شما را تشخیص دهند.

اما شاید سوال بپرسید که در کجا باید از کلیدواژه یک مطلب استفاده کرد؟ در پاسخ باید بگوییم که بهتر به طور کلی از کلمات کلیدی در متن محتوا، در URL محتوا و همچنین در متن جایگزین تصاویر استفاده شده در سایت استفاده کنید.

استفاده درست از کلمات کلیدی را یاد بگیرید و این موضوع را به خاطر بسپارید که هرگز از کلمات کلیدی در محتوای سایت خود بیش از حد استفاده نکنید. اگر موتورهای جستچو تشخیص دهند که شما دارید بیش از حد از کلمات کلیدی برای بهبود سئو سایت خود استفاده میکنید شما را به یک مکان “نه چندان خوب” ارسال میکنند و به متخصصان خود می گویند : صفحه ۱۰ گوگل.

۲) بی توجهی به متاداده ها

7 اشتباه بزرگ SEO

SEO همه چیز در مورد سرمایه گذاری زمان و تلاش است.اگر شما سایت خود را به یک کتاب تشبیه کنید آیا نباید برای همه صفحات آن تیتر و توضیحات خوب بنویسید؟

زمانی که شما یک عنوان و توضیحات خوب برای محتوای جدید سایت خود می نویسید یکی از مراحل مهم سئو را با موفقیت گذرانده اید و برعکس بی توجهی به آن هم باعث شکست شما خواهد شد.

از آن جایی که متاداده ها یا به طور کلی متاتگ ها اولین چیزی هستند که مردم در نتایج موتور جستجوی خود با آن مواجه می شوند، استفاده درست از آن ها باعث می شود کابر روی آن لینک کلیک کند و وارد سایت شما شود.

از اهمیت متاداده ها غافل نشوید و سعی کنید علاوه بر صفحه اصلی سایت در صفحات دیگر سایت آن ها را پر کنید.

۳) عدم دسترسی موتورهای جستجو به سایت

7 اشتباه بزرگ SEO

در بین موتورهای جستجو یکی از اولین فرمان ها این است که “سایت نباید برای موتورهای جستجو مسدود باشد.” اگر میخواهید در نتایج موتورهای جستچو نمایش داده شوید باید ابتدا در دسترس این ربات ها قرار گیرید.

برای اینکه وب سایت شما در نتایج نمایش داده شود، باید از طریق ربات های موتور جستجو crawled (اسکن) و indexed (ذخیره) شوید.

برای اینکه وب سایت شما در گوگل ایندکس یا ذخیره شود کمی زمان موردنیاز است به خصوص اگر سایت شما تازه تاسیس شده باشد. اما نگران نباشید راه های زیادی وجود دارد برای اینکه بتوانید وب سایت خود را به سرعت به گوگل معرفی کنید؛ مانند تایید سایت خود با Google Search Console و ارسال نقشه سایت به گوگل وبمستر تولز.

۴) URL نامناسب

7 اشتباه بزرگ سئو

شاید خیلی انتظار این عنوان را نداشتید اما باید بگویم که URL یا همان لینک سایت و صفحات آن باید هوشمندانه انتخاب شوند.در واقع URL شما باید قابل شناسایی باشد.

به یاد داشته باشید که آدرس سایت شما باید متناسب با اهداق سایت انتخاب شود و بهتر است که از کلیدواژه اصلی سایت در آدرس آن استفاده کنید. توجه کنید که هرگز از کاراکترهای خاص مانند (#؟ * و٪) استفاده نکنید که ضررهای زیادی را به همراه خواهند داشت. قابل ذکر است انتخاب نام دامنه مناسب یک گام مهم SEO به شمار می رود.

علاوه بر این در هنگام ایجاد محتوای جدید برای سایت خود به URL آن توجه کنید که اولا مرتبط با متن باشد و ثانیا نامنظم نباشد.

۵) نداشتن نسخه موبایل

7 اشتباه بزرگ سئو

آیا می دانید که بیش از ۵۰ درصد از جستجوهای کلی در گوگل از طریق موبایل ها و تبلت ها انجام می شود؟ بهینه نبودن نسخه موبایل سایت و از اون بدتر نداشتن نسخه موبایل یک شکست بزرگ برای سئو سایت شما خواهد بود.

زمانی که کاربر با موبایل خود موضوعی را در موتور جستجو سرچ میکند و نمیتواند از آن طریق وارد سایت شما شود یا سایت شما در موبایل به هم ریخته باز می شود، اعتماد خود را نسبت به سایت شما از دست می دهد و این قضیه برای موتورهای جستجو نظیر گوگل نیز بسیار حائز اهمیت است.

مطمئنا شما نمیخواهید یک نفر تجربه بدی در سایت شما داشته باشد. لازم به ذکر است که از زمان Mobileheddon، موتورهای جستجو مانند گوگل از طرف سایت هایی که دارای یک نسخه مناسب برای موبایل هستند و با افزایش رتبه بندی خود برای گوشی های هوشمند تلاش می کنند، از آنها حمایت می کنند.

۶) تصاویر بی شناسنامه!

7 اشتباه بزرگ سئو

تصاویر یکی از عالی ترین راه ها برای ایجاد جذابیت در مطالب سایت شما هستند اما آیا میدانید که ربات های موتورهای جستجو قادر به دیدن آن ها نیستند؟ این ربات به نوعی نابینا هستند و فقط میتوانند متن را بخوانند.

موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر شما را ببینند. به همین دلیل است که شما باید با توصیف تصویر خود سخاوتمندانه عمل کنید و مطمئن شوید که متن “alt” را به هر یک از عکسهای خود اضافه کنید.

alt یا متن جایگزین، توصیف متنی است که برای تصاویر خود به کار می برید. این کار در اصل برای کمک به نقاط ضعف درک عکس هایی که در وبسایت ها وجود دارد، طراحی شده است. بنابراین یک هارد دیسک حریص نباشید، توضیحات خود را با جهان به اشتراک بگذارید! پیشنهاد می کنم نحوه اضافه کردن متن alt در وب سایت خود را یاد بگیرید.

۷) محتوای تکراری

7 اشتباه بزرگ سئو

محتوای تکراری یکی از بررگترین ضربه های ممکن به SEO سایت شما را وارد می کند که بعث می شود تلاش شما بی اثر شود. اما چرا محتوای تکراری اینقدر مضر است؟ دلیل آن این است که اگر موتورهای جستجو با محتوای تکراری مواجه شوند، نمی دانند کدام نسخه را به پایگاه داده خود متصل کنند یا کدام یک باید در نتایج آن رتبه بندی شود. این امر می تواند سردرگمی بزرگی ایجاد کند و بنابراین احتمال اینکه رتبه شما پایین تر و پایین تر بیاید زیاد است.

بهترین راه برای حل این مشکل ایجاد محتوای طبیعی، تازه و ارزشمند است تا بازدید کنندگان وب سایت و همچنین موتورهای جستجو را خوشحال نگه دارد. بیایید این موضوع را بازتر کنیم. ما در کل ۳ نوع محتوا داریم :

۱٫ طبیعی – محتوای مربوط به موضوع وب سایت شما و به طور طبیعی به بقیه سایت شما متصل است. به عنوان مثال. منوی رستوران پر از طعم خوشمزه است.

۲٫ تازه – محتوای است که به طور مداوم در موضوع وب سایت شما به روز شده است. به عنوان مثال. یک دستور غذای خوشمزه ماهی غزل آلا.

۳٫ ارزشمند – محتوایی است که اطلاعات خواننده را به اطلاعات منحصر به فرد مرتبط می کند. به عنوان مثال. محل و ساعات کار رستوران شما.

مبحث تولید محتوا در سئو فوق العاده مهم است و در مطالب بعدی بیشتر به این مضوع خواهیم پرداخت.

توجه : اگر شما قصد داشتید که مطلبی را بروز کنید حتما مطمئن شوید که تغییر مسیر ۳۰۱ را از پست قدیمی خود به یک جدید اضافه میکنید!

منبع : wix.com

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جدیدترین مطالب

جدیدترین آموزش ها