مجله اینترنتی ایرانیان

بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما

رسانه های اجتماعی

با بیش از ۲٫۸ میلیارد کاربر در سراسر جهان، جای تعجب نیست که بازاریابی شبکه های اجتماعی یک جنبه تقریبا حیاتی در هر کسب و کار است.

مگ وب – رفتن به اجتماع با کسب و کارتان، آگاهی از نام تجاری را بهبود می بخشد، نرخ تبدیل را به جلو می برد، ترافیک را به وب سایت خیره کننده تان افزایش می دهد و تجربه مشتری را ارتقا می دهد.حال سوال این است که شما چگونه باید از شبکه های اجتماعی برای ترویج کسب و کار خود استفاده کنید؟

در یک دنیای ایده آل، شما می توانید یک صفحه پر جنب و جوش در هر پلت فرم محبوب اجتماعی را مدیریت کنید، مطالب و محتوای زیادی را ارائه کنید و بر فراز آسمان ها پرواز کنید! اما در زندگی واقعی، اکثر مشاغل دارای منابع محدود، برنامه های مشغول و حدود یک میلیون مأموریت دیگر برای انجام آن هستند. این محدودیت ها به این معنی است که وقتی برنامه استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی را بررسی می کنید، باید جنگ های خود را عاقلانه انتخاب کنید.

هنگامی که به شبکه های اجتماعی می آیید، غول های دیروز ممکن است امروز نباشند و گرایش های فردی در حال حاضر نادیده گرفته شود، بنابراین شما باید انگشت خود را روی پالس نگه دارید. به همین دلیل ما یک بررسی از تمام شبکه های اجتماعی پیشرو را ارائه کردیم تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که کدام اسب ها مایلند شرط بندی را به نفع شما به پایان برسانند!

فیسبوک

فیسبوک

مایکل جردن از شبکه های اجتماعی. از آنجاییکه در سال ۲۰۰۶ برای عموم باز شد، فیس بوک به عنوان یکی از مهمترین عوامل در بازار تبدیل شده است و به کاربران و علامت های تجاری اجازه می دهد تا در یک زمان معین با یکدیگر هماهنگ شوند. افراد در سراسر جهان قادر به اتصال، به اشتراک گذاری به روز رسانی ها، عکس ها و فیلم ها، چت، بازی کردن، خواندن داستان های خبری، پخش ویدئو زنده و کاهش بهره وری در دفتر می باشند.

چه کسانی در فیسبوک هستند؟

فیس بوک در سال جاری حضور دو میلیارد کاربر فعال را جشن گرفت. این به این معنی است که والدین شما، دوستان دوران کودکی، فروشگاه مواد غذایی محلی و سگ همسایه شما همه جا هستند. احساس می کنید همه چیز فوق العاده فعال نیست؟ خوب، ۱٫۳۲ میلیارد کاربر هر روز در این پلتفرم اجتماعی وقت صرف می کنند. با این حال، اخیرا گزارش شده است که نوجوانان از فیس بوک نسبت به جوان ها، کمپانی ها و والدین استفاده کمتری می کنند.

واقعیت جالب: دکمه های لایک فیسبوک ۱٫۱۳ تریلیون بار فشار داده شده است.

چرا باید از فیسبوک استفاده کنید

  • فیسبوک بزرگترین و محبوب ترین شبکه اجتماعی رسانه ای در جهان است. بودن برای حضور آنلاین شما حیاتی است.
  • صدها ویژگی مختلف با امکانات جدید وجود دارد که تقریبا هر روز از آن استفاده می کنند که به شما امکان می دهد تکنیک های بازاریابی جدید را تجربه کنید.
  • ابزار بازاریابی پرداختی پیشرفته برای ارتقاء کسب و کار شما به طور موثر وجود دارد.
  • ویژگی های قدرتمند Insights برای تجزیه و تحلیل عملکرد محتوای شما و در مورد مخاطبان خود را یاد می گیرید.
  • تماشای “شبکه اجتماعی” بسیار لذت بخش تر خواهد بود.

 توییتر

توییتر

در حالی که بسیاری از شبکه های اجتماعی ممکن است شما را با محتوا ی طولانی آزار دهند، یکی از قوت های اصلی توییتر محدود بودن میزان محتوا است که کاربران می توانند به اشتراک بگذارند. این که آیا طول متن (۱۴۰ کاراکتر)، طول ویدیو (۱۴۰ ثانیه) یا تعداد عکس ها در یک مطلب (۴)، شما باید همه چیزهایی را که منتشر کرده اید کوتاه و مفید باشند.

واقعیت جالب : در ژوئن ۲۰۱۱ تعداد کاربران این وب‌گاه از مرز ۲۰۰ میلیون نفر گذشت و تعداد ۲۰۰ میلیون توییت در روز به ثبت رسید. این عدد برابر با نوشتن ده میلیون صفحه کتاب در روز است یا برابر با نوشتن ۸۱۶۳ نسخه از کتاب جنگ و صلح اثر لئو تولستوی می‌باشد، خواندن این تعداد از توییت حدود ۳۱ سال طول می‌کشد و بلندی آن‌ها به روی هم برابر با ۱۴۷۰ فوت ارتفاعی نزدیک به برج تایوان در تایپه خواهد شد.

چه کسانی در توییتر هستند؟

توییتر بیش از ۳۲۸ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که تقریبا ۵۰۰ میلیون بار در روز از سایت دیدن می کنند و آن را پلتفرم پیشرو اجتماعی برای به روز رسانی های زنده و اخبار میدانند. علاوه بر این، ماهیت سریع توییتر آن را برای جمعیت جوانتر جذاب تر می کند، با بیش از یک سوم جمعیت ۱۸ تا ۲۹ ساله ای که در ایالات متحده از توییتر استفاده می کنند.

چرا باید از فیسبوک استفاده کنید

  • این یکی از سریع ترین و ساده ترین راهها برای رسیدن به مشتریان بالقوه به طور مستقیم است.
  • این پلت فرم اجازه می دهد تا مارک های ارائه پشتیبانی سریع و دقیق مشتری را ارائه کنید.
  • با پریدن به موضوعات مورد علاقه، می توانید به یک مخاطب جدید برسید.
  • به راحتی میتوانید تجزیه و تحلیل عملکرد محتوای خود را با مطالعه تجزیه و تحلیل توییتر انجام دهید.
  • شما جوک ها را به طور کامل در توییتر های متوسط Jimmy Kimmel درک خواهید کرد!

اسنپ‌چت

اسنپ‌چت

بسیاری از اسنپ‌چت را خط مشی نازک بین بزرگسالان و جوانان می دانند. با استفاده از این برنامه، کاربران می‌توانند عکس گرفته یا ویدئو ضبط کنند و سپس به آنها متون یا نقاشی اضافه و آنها را به لیستی از دریافت کنندگان مشخص شده ارسال کنند. این تصاویر و ویدئوها اصطلاحاً “Snaps” نامیده می‌شوند. کاربران می‌توانند یک محدوده زمانی را مشخص نمایند که فقط در طی آن، دریافت کنندگان می‌توانند تصاویر را مشاهده کنند. پس از به پایان رسیدن این محدوده زمانی، این تصاویر از دید دریافت کنندگان مخفی شده و از سرورهای اسنپ چت نیز حذف می‌شوند. از ماه نوامبر ۲۰۱۳ این محدوده زمانی می‌تواند بین ۱ تا ۱۰ ثانیه انتخاب شود.

واقعیت جالب: Snapchat قبلا با نام “Picaboo” شناخته می شد. شاید آنها مخاطبان جوانتری را هدف قرار داده بودند!

چه کسانی در اسنپ‌چت هستند؟

در سال ۲۰۱۱، اسنپ‌چت ۳۰۰ میلیون کاربر ماهانه فعال دارد که بیش از ۱ میلیون Snaps را ارسال می کند و بیش از ۱۰ میلیارد ویدئو در روز تماشا می کند. حدود ۷۱ درصد از کاربران زیر ۳۴ سال سن دارند، ۳۰ درصد از هزاران ساله آمریکایی آن را به طور منظم استفاده می کنند و میزان نفوذ کاربران آن در بین ۱۲ تا ۱۷ سال سن در ایالات متحده ۸۳ درصد (!) است.

نتایج تازه‌ترین پژوهش در انجمن سلطنتی بریتانیا نشان می‌دهند که اسنپ‌چت، پس از اینستاگرام بیشترین تأثیر منفی بر سلامت کودکان را دارد.

چرا باید از اسنپ‌چت استفاده کنید

  • این یک راه عالی برای معرفی کسب و کار شما  به جوانان است.
  • فرمت های تبلیغاتی مختلف پرداخت می شود تا ارتقاء سطح دسترسی و تعامل، مانند تبلیغات ویدئویی، Geofilter های حمایت شده یا لنز های حمایت شده وجود داشته باشد.
  • شما می توانید حضور رسانه های اجتماعی را در دستگاه های تلفن همراه افزایش دهید (هیچ نسخه رومیزی از برنامه وجود ندارد).
  • با Snapchat، شما ارتباط شخصی بیشتری با مشتریان خود خواهید داشت. مستند سازی عملیات روزمره شرکت شما یا یک تور از دفتر خود را “پشت صحنه” را امتحان کنید.

اینستاگرم

اینستاگرام

اینستاگرم یا اینستاگرام (Instagram) شبکه اجتماعی همرسانی عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران خود می‌دهد که عکس‌ها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، تامبلر و فلیکر همرسانی کنند. کاربران هم‌چنین می‌توانند از فیلترهای دیجیتال برای عکس‌هایشان استفاده کنند. محدودیت همرسانی ویدئو در اینستاگرام ۶۰ ثانیه است.

واقعیت جالب : در تاریخ ششم ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲، شرکت فیسبوک، برنامه اینستاگرام را به ارزش یک میلارد دلار آمریکا (به صورت نقد و سهام) خریداری نمود.

چه کسانی در اینستاگرام هستند؟

در سه کلمه – بسیاری از مردم. اگر اعدادمی خواهید، ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه تا کنون ۴۰ میلیارد عکس را به اشتراک گذاشته اند (نیمی از آنها از معروف اند). بیش از دو سوم از کاربران، زن هستند، اکثر آنها بین ۱۸ تا ۲۹ ساله هستند و ۸۰ درصد آنها در خارج از ایالات متحده هستند، بنابراین هنگام محاسبه محتوای شما باید آن را در نظر گرفت.

چرا باید از اینستاگرام استفاده کنید

  • به راحتی زبان بصری برند خود را بسازید و کنترل کنید.
  • کاربران Instagram با مارک های تجاری ۱۰ برابر بیشتر از فیس بوک و ۸۴ برابر بیشتر از توییتر شرکت می کنند.
  • شما هویت بصری خود را گسترش میدهید و از طریق تصاویری ارتباط برقرار میکنید تا پیام خود را بفرستید.
  • با استفاده از #hashtags یک راه عالی برای دسترسی به مخاطبان گسترده تر است و در مورد موضوعات مورد نظر استفاده می کند.

پینترست

پینترست

پینترست (Pinterest) نام وب‌سایت شبکه اجتماعی شناخته شده برای اشتراک‌گذاری تصاویر است که به کاربران اجازه می‌دهد بر اساس علاقه خود به اصطلاح پین کنند و سایر اعضا این تصاویر را لایک زده یا در صورت لزوم ریپین کنند. اعضا می‌توانند کل تصاویر پین شده به یک بورد خاص متعلق به یک نفر را دنبال کنند. کاربران پینترست از طریق فیس‌بوک و توییتر نیز می‌توانند عکس‌های خود را به اشتراک گذاشته و با یکدیگر تعامل داشته باشند. پین‌ترست با سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیون دلاری تأسیس شده‌است؛ و در فهرست ۵۰ سایت برتر سال ۲۰۱۱ از دید نشریه تایم قرار گرفته‌است.

چه کسانی در پینترست هستند؟

بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در این پلت فرم، نیمی از آنها در ایالات متحده ساکن هستند. یکی دیگر از نکات جالب توجه جمعیت شناخته شده در مورد Pinterest این است که ۸۱ درصد از کاربران زنان هستند و ۶۷ درصد از جامعه زیر ۴۰ سال سن دارند. مهمترین چیز برای کسب و کارها این است که ۸۳ درصد از کاربران گفتند که ترجیح می دهند مارک مورد علاقه را دنبال کنند. و اگر شما قصد دارید از تمام پین ها در این شبکه عبور کنید، برنامه خود را پاک کنید، زیرا بیش از ۵۰ میلیارد در آن وجود دارد.

چرا باید از پینترست استفاده کنید

  • ترافیک سایت شما را افزایش می دهد، یکی از بهترین مزیت هایی که در هنگام پیوستن به پینترست می توان انتظار داشت، همانا افزایش جهشی بازدید از وب سایت های اینترنتی است.
  • بهره گیری از دکمه جادویی با استفاده از پینترست، شما می توانید دکمه Pin It را به وب سایت خود اضافه کنید.
  • کمک به تولید مخاطب (Lead) تولید مخاطب یا همان Lead Generation، فرآیندی است که طی آن در محیط مجازی، به افزایش مخاطبین بالقوه یک وب سایت مبادرت می شود.
  • اشتراک گذاری آسان در شبکه های اجتماعی

یوتیوب

یوتیوب

یوتیوب معروف‌ترین وب‌گاه بارگذاری و تماشای ویدئو است که توسط سه کارمند سابق پی‌پل در فوریه سال ۲۰۰۵ ایجاد شد. چاد هرلی، استیو چن، و جاوید کریم پس از موفقیت‌های وب‌گاه فلیکر، تصمیم به ایجاد یوتیوب گرفتند.

این شرکت در سان برونو، کالیفرنیا است. این سایت به کاربران اجازهٔ بارگذاری، مشاهده و اشتراک‌گذاری ویدئو و با استفاده از تکنولوژی ادوبی فلش ویدئو و اچ‌تی‌ام‌ال۵ انواع ویدئوها مانند کلیپ‌های فیلم، کلیپ‌های تلویزیون و کلیپ‌های موسیقی و هم چنین ویدئوهای وبلاگ‌ها، ویدئوهای اوریجینال کوتاه و ویدئوهای آموزشی را نمایش می‌دهد. این وب‌گاه قابلیت پشتیبانی از ویدئوهای سه‌بعدی و آناگلیف را دارد و با فرمت‌های مختلفی از جمله فلش ویدئو سازگاری دارد. ویدئوهای این شرکت را می‌توان در پلی‌استیشن ۳، پلی استیشن ۴، وی، و ایکس‌باکس لایو نیز تماشا کرد. نسخهٔ تلفن همراه این وب‌گاه به صورت یک نرم‌افزار بر روی پلت فرم اندروید نیز در دسترس است.

واقعیت جالب : ویدئوی چارلی انگشت منو گاز گرفت پربازدیدترین ویدئوی یوتیوب است که در ماه مه سال ۲۰۱۱ بیش از ۳۷۵ میلیون بار بازدید شد.

چه کسانی در یوتیوب هستند؟

احتمالا اکثر شما می دانید که بیش از ۱٫۳ میلیارد نفر از یوتیوب استفاده می کنند و آمار نشان میدهد که هشت نفر از ده نفر بین ۱۸ تا ۴۹ ساله حداقل یک بار در ماه در تماشای فیلم هستند. بیشتر ویژگی های کلیدی کاربر: نسبت مردان به زن حدود ۱: ۱ است، ۷۰ درصد کاربران از محتوای سایت در تلفن همراه بازدید می کنند و بیش از ۵۰۰ فیلم از یوتیوب هر روز در فیس بوک مشاهده می شود.همچنین در هر روز حدود ۱۰۰ میلیون فیلم در یوتیوب بازدید می‌شود.

لینکدین

لینکدین

LinkedIn شبکه اجتماعی با کت و شلوار است. این شرکت در سال ۲۰۰۳ (که قدیمی ترین عضو در لیست ماست) در سال ۲۰۰۳ راهاندازی شده است و بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر دارد که می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و فرصت های شغلی را پیدا کنند. اگر چه مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام، LinkedIn یک شبکه اجتماعی است، این مکان برای ارسال عکس از محاکمات شما در مسابقه خوردن هات داگ نیست. آن را به عنوان یک رویداد آنلاین در حال انجام شبکه ای که می توانید از آن برای تبلیغ خود یا کسب و کار خود با یک طرح که در جایی بین یک نمایه فیس بوک و رزومه قرار دارد استفاده کنید.

چه کسانی در لینکدین هستند؟

در حالی که لینکدین دارای بیش از نیمی از میلیارد کاربر است، فقط کمی بیش از ۱۰۰ میلیون نفر فعال هستند حداقل یک بار در ماه. اما اجازه ندهید که این شماره ها شما را فریب دهند، ۴۹٪ از تصمیم گیرندگان کلیدی از LinkedIn برای اهداف تجاری استفاده می کنند. ۴۴ درصد از کاربران زن هستند، ۶۱ درصد بین ۳۰ تا ۶۱ ساله هستند و بیش از سه چهارم از کاربران بیش از ۷۵،۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند.

چرا باید از لینکدین استفاده کنید

  • شما می توانید به راحتی اتصال، شبکه و همکاری با افراد کلیدی و کسب و کار در زمینه خود ایجاد کنید.
  • شما متخصصان با استعداد را به شرکت خود جذب خواهید کرد (بیش از ۴۰ میلیون دانش آموز و فارغ التحصیلان کالج های اخیر این پلت فرم را دارند).
  • معرفی محصولات و خدمات جدید آسان است و بازخورد از سوی جامعه حرفه ای برای شما خواهد داشت.
  • این یک راه خوب برای یادگیری در مورد توانایی های رقبا و شبکه های تجاری است.

گوگل پلاس

گوگل پلاس

گوگل+ (Google+‎) (در برخی منابع فارسی به‌گونهٔ گوگل پلاس (Google Plus) نیز نوشته می‌شود.) سرویس شبکهٔ اجتماعی گوگل است. گوگل+ به‌عنوان لایه‌ای که خدمات اجتماعی مختلف گوگل از جمله گوگل پروفایل و گوگل باز را در خود ادغام می‌کند، امکانات جدید بسیاری از جمله حلقه‌ها، پاتوق‌ها، جرقه‌ها، و تجمّع‌ها را نیز ارائه می‌کند. گوگل+ بزرگترین تلاش گوگل برای رقابت با شبکهٔ اجتماعی فیس‌بوک است که بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر دارد.

واقعیت جالب: مارک زوکربرگ سازنده فیسبوک یک پروفایل Google Plus دارد. او هرگز یک پست ارسال نکرده است.

چه کسانی در گوگل پلاس هستند؟

داده های تاریخی در مورد کاربران گوگل پلاس وجود ندارد، اما اگر بر بیت های قبلی اطلاعاتی که عمومیت داده می شود تکیه کنیم، می توانیم تخمین بزنیم که حدود ۷۵ درصد کاربران مرد هستند و حدود ۷۰ درصد آنها ۳۵ سال یا بیشتر دارند. از آنجا که این شبکه به Gmail، یوتیوب و سایر سرویس های Google متصل است، تقریبا ۴۰۰ میلیون کاربر عضو دارد، اما فقط اندکی از آنها در واقع فعال و پست محتوا هستند.

چرا باید از گوگل پلاس استفاده کنید

  • بهینه سازی موتور جستجو یا SEO سایت شما.
  • صفحات کسب و کار در این پلتفرم به «کسب و کار من در Google» متصل شده است، که باعث می شود مشتریان بتوانند با نام تجاری خود ارتباط برقرار کنند.
  • افرادی که از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند، آن را دوست دارند. گوگل پلاس شاخص رضایت مصرف کننده آمریکا را در سال ۲۰۱۷ بالا برد. آن را امتحان کنید، شاید شما نیز دوست داشتید.
  • هنوز در گوگل پلاس جوامع پر جنب و جوش و فعال وجود دارد. سعی کنید یک گروه مرتبط برای تبلیغ برند خود پیدا کنید.

برگرفته از wix