روانشناسیکسب و کار

نکاتی در رابطه با روانشناسی جذب مشتری

در دنیای تجاری امروز، رضایتمندی مشتری یکی از مهمترین نکات در هر کسب و کاری به حساب می آید.روانشناسی جذب مشتری نیازمند دانستن نکاتی است که بتوان با استفاده از آنها رضایتمندی مشتر ی را تامیین کرد.

مگ وب – در یک دنیای کامل و بی نقص، صاحبان کسب ‌و‌کار به بودجه‌ای نامحدود برای بازاریابی کسب‌و‌کار خود و یافتن مشتریان جدید دسترسی دارند و به این طریق می‌توانند فروش خود را نیز تا حد قابل توجهی افزایش دهند. آن‌ها قادرند حجم انبوهی از تبلیغات آنلاین و آفلاین را از طرق مختلف منتشر کنند و برای افزایش کاربران آنلاین یا آفلاین خود اقدامات ترویجی انجام دهند و در گام بعدی به منظور ارتقای برند- آگاهی، به راه‌اندازی کمپین‌های روابط عمومی بپردازند.

اما شرایط کسب ‌و‌کار در دنیای حاضر، به هیچ عنوان کامل و بی‌نقص نیست و واقعیت چیز دیگری است. چرا که منابع در اختیار ما، محدود و در مقابل، نیازهای بشر نامحدود است و اساساً علم اقتصاد و بازاریابی پاسخ خرد جمعی آدمیان در برابر این محدودیت‌ها است.

با این اوصاف برای یافتن مشتریان جدید باید چه کرد؟ آموختن چگونگی حفظ مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید و نیز چگونگی مخاطب‌سازی (Leads Generation) از شایستگی‌های کلیدی مدیران و کارآفرینان عصر حاضر است.

روانشناسی جذب مشتری و بدست آوردن مشتری وفادار از جمله نکاتی است که به صورت جدی باید به آن توجه داشت در این مطلب قصد داریم در مورد روانشناسی جذب مشتری بپردازیم.

روانشناسی جذب مشتری

چند نکته در مورد روانشناسی جذب مشتری وجود دارد :

۱- پس از برزو مسئله و مشکل با مشتری، هرچه سریع تر آن را حل کنید. هیچ سازمان یا شرکتی نمی تواند بدون مشکل باشد. قطعا ممکن است مشکلاتی با مشتریان بوجود بیاید که در اسرع وقت باید آن ها را مرتفع کرد.

۲- همیشه حالت برد برد بوجود بیاورید. در دنیای امروز معامله باید یک حالت برد برد داشته باشد. هیچگاه حالتی را بوجود نیاورید که مشتری احساس کند بازنده است.

۳- حق با مشتری نیست، اما باید این مسئله را به مشتری تفهیم کرد. اغلب مشتریانی که خودشان دچار اشتباه شده اندف نمی خواهند اشتباه را بپذیرند. در این حالت وظیفه ی مسئول فروش است که وضعیت را به او تفهیم کند بدون اینکه دلخوری ایجاد شود. این یکی از اصول مشتری مداری است

۴- مشتری خواهان لذت است نه صرفا رضایت. تنها رضایتمندی مشتری، باعث ایجاد وفاداری او نمی شود، در کنار رضایتمندی، مشتری باید از محصول یا خدمات ارائه شده لذت ببرد. بنابراین دقت در ارائه محصول و خدمات مورد نظر مشتری بسیار مهم است.

روانشناسی جذب مشتری

۵- سعی کنید به حرف های مشتری گوش کنید. دوره ای که شرکت ها و کارخانه ها محصول یا خدماتی را به مشتری تحمیل می کردند و یا آن ها را فریب می دادند گذشته است. باید به حرف های مشتری گوش کرد در غیر این صورت با ما خداحافظی خواهد کرد. باید نیاز مشتری را کامل درک کرد.

۶- درباره کالا و خدمات دیدگاه مثبت داشته باشید. برای مثال کارکنان یک شرکت باید از محصولات و توایدات همان شرکت استفاده کنند. این کار ذهنیت مثبتی در مشتریان ایجاد می کند.

۷- خود را جای مشتری بگذارید. این کار در ایجاد وفاداری در بین مشتریان بسیار موثر است. با این کار می تواند مشتری را درک کنید و ببینید او جه دیدگاهی نسبت به محصول یا خدمات شما دارد.

منبع : chegane.com

تگ ها

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

بسته