آموزش های اینترنت

موضوعات داغ SEO؛ چگونه در سال ۲۰۱۷ رتبه گوگل سایتمان را بالا ببریم

احتمالا تا الان مطالب زیادی را در مورد سئو و بهینه سازی در موتورهای جستجو یاد گرفته اید. در این مقاله می خواهیم به نکات ارزشمند و شاید در سطح بالاتری از مبحث SEO  و افزایش رنگ گوگل صحبت کنیم. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

بسیاری از عوامل بر تکامل الگوریتم گوگل تاثیر می گذارند: مانند تغییر در عادات کاربران (به طور مثال به دلیل استفاده روزافزون از موبایل وب)، جستجو متفاوت افراد (به دنبال پاسخ های سریع تر و کوتاه تر) و حتی پرس و جو از کاربران اینترنت در معرض تغییرات خاص هستند.

در اینجا چیزهایی وجود دارند که شما باید در مورد جستجوی آنلاین در سال ۲۰۱۷ بدانید – نمای کلی شما از آخرین روند در SEO. اگر رتبه شما در گوگل بالا برود، یکی از اهداف شما تحقق پیدا می کند، پس یک قلم و کاغذ را بردارید و بخوانید:

۱) گوگل در حال نشان دادن قطعه های برجسته تر است

یک لحظه صبر کنید! قطعه برجسته؟؟؟ احتمالا شما هم همچنین نامی را نشنیده اید! در دیکشنری گوگل این نام را به من دادند!! بگذریم. featured snippet یا همان قطعه برجسته (همچنین به عنوان پاسخ مستقیم نامیده می شود) یک خلاصه ای از پاسخ به پرس و جوهای کاربران نمایش داده شده در بالای صفحه نتایج است، اغلب به عنوان یک لیست از نقاط گلوله عملیاتی و یا مراحل شماره گذاری شده می باشد. نگران نباشید اگر هنوز هم نمیدانید در مورد چی صحبت می کنم تصویر زیر گویای همه چیز میباشد. اصلی ترین مزیت قطعه های برجسته این است که کاربران به راحتی و با سرعت زیادی به پاسخ سوال خود می رسند. اکنون بیایید این سیاست جدید گوگل را بیشتر درک کنیم.

گوگل

گوگل میخواهد به جستجوگران پاسخهای خود را در اسرع وقت نمایش دهد. برای این منظور، آنها به طور فزاینده ای این قطعه های برجسته را در بالای صفحات نتایج خود نمایش می دهند.

با قطعه های برجسته، بسیاری از کاربران پیدا کردن اطلاعات مورد نظر خود را بدون نیاز به کلیک بر روی یکی از لینک های تولید شده در یک جستجو خواهند یافت. گوگل این قسمت ها را در بیش از ۳۲٪ از نمایشگرها نمایش می دهد. از استفاده های آن میتوان برای سوال های زیادی که در علم پزشکی می شود نام برد.

شما چه کاری را باید انجام دهید؟

قطعه برجسته به طور مستقیم از محتوای وب سایت هایی که گوگل بهترین پاسخ را در آن ها پیدا کند، مستقیما استخراج می شود. سعی کنید درباره آنچه مشتریان از شما سوال می پرسند فکر کنید.سپس متنی را بنویسی که به طور مستقیم به این سوالات پاسخ دهد. توجه داشته باشید که استفاده از سوال ها و همچنین لیست کردن پاسخ ها از طریق نقاط گلوله مانند،شانس شما را برای قرار گرفتن در قطعه های گوگل افزایش می دهد.

موضوعات داغ SEO

۲) جستجوگرها وارد نمایشهای طولانی با اهداف خاص می شوند

همانطور که کاربران برای جستجوی اطلاعات در Google و سایر موتورهای جستجو استفاده می کنند، در جستجوهای خود بیشتر درک می کنند که چه چیزی را جستجو کنند.مثلا کاربران به جای اینکه سرچ کنند “چکمه” احتمالا “چکمه ضد آب” را جستجو میکنند. زیرا می دانند که با این واژه به آن هدفی که دارند نخواهند رسید.گوگل نیز نتایجی را نشان خواهد داد که بیشتر به هدف و خواسته کاربر نزدیک باشد.

شما چه کاری را باید انجام دهید؟

برای موفقیت سایت خود باید به دنبال چیزهایی باشید که کاربران آن ها را جستجو می کنند. هر چه بیشتر در صفحات اول جستجوی کاربران قرار بگیرید به هدف خود نزدیکتر می شوید.سعی کنید کلمات کلیدی دنباله دار را انتخاب کنید که خواسته های بازار بالقوه خود را نشان دهند. این کلمات عبارتند از کلمات کلیدی که حداقل ۳-۴ کلمه طول می کشد و واقعا به نیازهای مشتریان شما پاسخ دقیق تر می دهند.

مثلا اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید حتما لازم نیست که بر روی کلمات کلیدی “فروشگاه اینترنتی” یا “خرید اینترنتی” تمرکز کنید. زیرا این شرایط خیلی گسترده هستند. دیجیکالا و فروشگاه های بزرگ دیگر تقریبا همیشه در رتبه های اول جستجو هستند و رقابت با آن ها کار آسانی نیست. اما اگر شما کلمات کلیدی دنباله دار را مانند ” فروشگاه اینترنتی با تخفیف زیاد” یا هر چیزی بسته به نوع فعالیت خود را انتخاب کنید،شانس بیشتری در قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را دارید.سعی کنید به کلمات دنباله دار فکر کنید تا نتیجه دلخواهتان را به دست آورید.

توجه: این موضوع یکی از دلایل ادغام یک وبلاگ در وب سایت شما است. برای همین صاحب فروشگاه اینترنتی می تواند در وبلاگش هر آنچه را که می خواهد بنویسد تا با آن کلمات کاربران را به سمت مقصد اصلی جذب کند.

موضوعات داغ SEO

۳) موبایل بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد

با گذشت هر سال، درصد بیشتری از جستجوها در دستگاههای تلفن همراه انجام می شود. در سال ۲۰۱۵، جستجوی تلفن همراه از جستجوی دسکتاپ پیشروی کرد و این اعداد هستند که رشد می کنند. در نتیجه، گوگل در ماه نوامبر اعلام کرد که آنها به زودی یک صفحه «موبایل اول» را منتشر خواهند کرد که در هنگام تعیین رتبه شما، سایت موبایلی شما را بیش از سایت دسکتاپ شما اولویت بندی می کند. این به این معنی است که سایت تلفن همراه شما به زودی بیشتر از همه در مورد SEO اهمیت پیدا می کند

گوگل همچنین در جستجوی “صفحات سریع موبایل” (” AMPs “) است که سریعتر از تلفن های معمولی بارگیری می شود. AMP محتوی ساده ی تلفن همراه برای سایت شما ایجاد می کند که بلافاصله بر روی تمام دستگاه های تلفن همراه نمایش داده می شود. صفحات وب با AMP تمایل دارند در گوگل برای شرایط جستجو مناسب تر رتبه بندی کنند.

شاید هنوز در ایران قضیه اینترنت موبایل خوب جا نیافتاده باشه و عمده ترین دلیل آن هم ضعف ارائه دهنده های سیم کارت و نبود نسخه های موبایل وب سایتها و وبلاگها باشه. اما یه روزی و احتمالا به زودی قسمت اول مشکل تا حدود زیادی حل خواهد شد و آنوقت است که سایتهایی که نسخه موبایل داشته باشند طرفدارهای بیشتری پیدا خواهند کرد

شما چه کاری را باید انجام دهید؟

اول و مهمتر از همه، شما نیاز به یک نسخه بزرگ موبایل وب سایت خود دارید.

در این پست سایتی که بسیار ساده و با چند کلیک برای شما نسخه موبایل تهیه میکنند رو معرفی کنم :

Mobify ابزاری در این جهت است که بهترین قسمت کار مرحله انتخاب قسمتهای مخصوص نسخه موبایل هست که به روشی بسیار ساده و جالب انجام میشه. کافیست که نام کاربری ایجاد کنید و در طول مدت کمتر از ۱۰ دقیقه شما نسخه مخصوص موبایل خود را در دامین yourname.mobify.me در دسترس خواهید داشت .

نکته بسیار جالب دیگیری که معمولا اکثر این نوع وب سایتهای دارند این است که اگر شما بر روی هاست شخصی سرویس دهی میکنید میتوانید ساب دامینی بر روی هاست شخصی خود باز نمایید و این آدرس را بر روی  هاست شخصی  Redirect نمایید و حتی پلاگین های برای کسانی که از CMS هایی مانند WordPrees و Drupal استفاده میکنند جهت استفاده و Configure کردن ساده تر توسط خود این وب سایت معرفی و ارائه شده است.

جستجوی صوتی

۴) مردم بیشتر از جستجوی صوتی استفاده خواهند کرد

جستجوی صوتی در حال افزایش است.در حالی که جستجوی صوتی هنوز نسبتا کمی از جستجو را نشان می دهد، در سال های آینده ما انتظار داریم که تاثیر آن در جستجوگرها به طور چشمگیری افزایش یابد. از آنجا که افراد به این دستگاه ها به عنوان یک فرد صحبت می کنند، به نظر می رسد، پرس و جو های صوتی طولانی تر باشد. علاوه بر این، کاربران در جستجوی صوتی به دنبال پاسخ سریع و مستقیم مانند پیش بینی آب و هوا فردا، نمره ورزشی یا پخت و پز می پردازند. ما معمولا از پرس و جو صوتی درخواست می کنیم و سپس می خواهیم یک مقاله ۱۰۰۰ کلمه ای را بخوانیم.

شما چه کاری را باید انجام دهید؟

مهمترین چیزی که در این قسمت می توان به آن اشاره کرد تولید محتوای ارزشمند است. در جستجوی صوتی گوگل به دنبال مطالبی ارزشمند است تا به کاربران تحویل دهد. سعی کنید مطالب سایتتان را خودتان بنویسید و در آن به ارزش گذاری ها دقت کنید و به دنبال این موضع نباشید که فقط پاسخ سریع و مبهمی را به کاربر بدهید.

همچنین شما می توانید به سوالاتی پاسخ دهید که گوگل نمیتواند آن ها را در صفحه اول قرار دهد. منظورم این است که بخش های جزئی تر یک موضوع را پیدا کنید و به سوالات مبهم آن پاسخ دهید.خیلی از کاربران به دنبال سوالاتی هستند که حتی در اینترنت هم وجود ندارد. چرا شما برای آن ها پساخی ننویسید؟

چگونه در سال 2017 رتبه گوگل سایتمان را بالا ببریم

۵) گوگل فقط به قوانین عمل نمی کند

گوگل یک کسب و کار است و مانند همه کسب و کارها، آنها می خواهند پول کسب کنند. این روزها، گوگل ترافیک جستجو بیشتری را به تبلیغات یا وب سایت هایی که متعلق به آنها است، ارسال می کند.نه – این یک دموکراسی نیست که در آن “همه وب سایت ها به یک اندازه سنجیده می شوند” و واقعیت این است که گوگل به سایت هایی که می توانند آنها را کلیک و پول نقد دریافت کند، اولویت بندی می کند. به گفته Rand Fishkin از سایت موز (Moz)، ۴۹٪ از ترافیک جستجو گوگل به خواص گوگل مانند یوتیوب و Google My Business می رود.

شما چه کاری را باید انجام دهید؟

اگر می خواهید کسب و کارتان در SERPs نمایش داده شود، خود را بر روی سایت های دارای گوگل مانند YouTube و Google Maps ترویج کنید. هر زمان که می توانید، یک کانال YouTube ایجاد کنید و ویدیوهای مربوط به آن را ارسال کنید. اگر شما یک کسب و کار محلی هستید، باید نمایه ای در «Google My Business» داشته باشید و مطمئن شوید که کاربران می توانند شما را با استفاده از Google Maps پیدا کنند. هر چند که متاسفانه به دلیل تحریم ها بیشتر امکانات گوگل برای ایران در دسترس نیست.

موضوعات داغ SEO

۶) بازاریابی متقابل چند کاناله بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد

SEO به تنهایی کافی نیست و شما دیگر نمیتوانید بههمانطور که رقبا و جستجوگرها بیشتر در معرض دقت قرار می گیرند و گوگل با ساختار SERPs خود را حریص تر می کند، شما باید برای جذب ترافیک وب و تبدیل مشتریان سخت تر کار کنید. یک روش برای به دست آوردن مشتریان جدید تکیه کنید.

شما چه کاری را باید انجام دهید؟

برای موفقیت کسب و کار آنلاین خود در سال ۲۰۱۷، شما نیاز به رویکرد چند کاناله دارید؛ کار برای جذب مشتری های جدید از طریق رسانه های اجتماعی، از طریق یک وبلاگ فعال، با کمپین پرداخت ترافیک (PPC) و همچنین با استفاده از تکنیک های سنتی SEO امکان پذیر است. یک رویکرد به تنهایی کمتر احتمال موفقیت شما را به ارمغان می آورد، اما هنگامی که همه آنها را باهم ترکیب می کنید، برای حداکثر تاثیر مکمل یکدیگر را تکمیل می کنند!

به عنوان مثال، اگر شما با تبلیغ وب سایت جدید خود در Google یا فیس بوک شروع کنید، می توانید آمار تعامل مانند زمان خود در صفحه یا میزان بازدهی را افزایش دهید (درصد بازدیدکنندگان که بدون پیوند روی صفحات دیگر به صفحه اصلی شما می رسند) و احتمال افزایش سایت شما در SERPs مربوطه را نشان می دهد.

امیدوارم مقاله مفیدی برای شما بوده باشه. لطفا نظرات خود را درباره سئو در همین پست ارسال کنید.

گردآوری و ترجمه شده توسط سایت مگ وب

منبع : wix

Save

تگ ها

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

بسته