تکنیک هایی برای موفقیت کارآفرین‌های نوپا

موفقیت کارآفرین‌های نوپا

کارآفرین‌های مشاغل نوپا برای رسیدن به موفقیت باید تکنیک هایی را به کار ببرند تا مسیر موفقیت برایشان هموارتر گردد. به همین دلیل در این مقاله به تکنیک های رفتاری که کارآفرین‌ها باید داشته باشند تا موفق شوند اشاره می شود.

مگ وب – بازاریابی و معرفی کسب و کار دیگر نیاز به توضیح ندارد چرا که این روزها جهان تجارت و مسابقه‌های تبلیغاتی همه دنیای اطرافمان را پرکرده‌اند.

کسی که به تازگی کسب و کاری راه‌انداخته هم به فکر وارد شدن در این حیطه پرهیاهوست و کاملا پیداست که راهی دشوار و پراز چالش‌های گوناگون را پیش رو دارد و افت و خیزهای بسیاری را تجربه خواهد کرد.

او باید از قوانین و اصول چندی آگاه باشد تا بتواند راهش را در این جهان رقابتی امروز، پیدا نموده کسب و کارش را به روشی تاثیرگذار و پاسخگو معرفی نماید. اگر شما هم یک کارآفرین تازه کار هستید، نکات زیر به کمکتان خواهند آمد:

۱) تلاش برای رسیدن به اهداف

هر چقدر هم که شما خودتان را فردی با توانایی ها و قابلیت های ویژه ای بدانید باز هم لازم است برای موفقیت بخصوص در بخش بازاریابی تلاش کنید و از تجربیات دیگران و مشاور بازاریابی استفاده کنید. بنابراین ، همواره باید تلاش و کوشش را برای رسیدن به موفقیت سرلوحه برنامه ها و اقدامات خود قرار دهید. همچنین لازم است از تجربیات هر کسی که فکر می کنید می تواند به شما کمک کند از جمله تجربیات رقیبان یا پرسنل خودتان یا مشتریانتان استفاده کنید و به نظرات آنها احترام بگذارید. به بیان ساده تر ، تحقیقات بازار انجام دهید.

۲) کارهای تیمی را ترویج دهید

همیشه سعی کنید کارها را به صورت تیمی و با استفاده از تمامی نیروها و افرادی که می توانند شما را کمک کنند انجام دهید. نباید غرور موجب شود تا شما خودتان را از کمک دیگران بی نیاز بدانید. همچنین روحیه کار گروهی را  در مجموعه و شرکت خود نیز ترویج دهید. به جز پرسنل و اعضای شرکت خود ، حتماً افرادی هم هستند که تمایل دارند با شما همکاری کنند حتماً سعی کنید آن افراد را نیز در کارهای خود شریک کنید.

موفقیت کارآفرین‌های نوپا

۳) سعی نکنید همیشه نفر اول باشید

کارآفرینها و بازاریاب های تازه کار باید آگاه باشند که کسب رتبه اول در هر شغل یا فعالیتی بسیار سخت است. نیاز به تلاش فراوان و گذر زمان زیادی است تا بتوانید به این جایگاه برسید. پس بهتر است به جای اینکه تلاش کنید مدام به رتبه اول شدن در یک زمینه فکر کنید ، بلکه سعی کنید کار خود را به درستی انجام دهید. انجام درست کارها شما را بدون اینکه خودتان به فکر آن باشید به رتبه های بالاتر در آن زمینه خواهد رساند.

۴) کمتر مقایسه کنید

کارآفرینهای تازه کار معمولاً همیشه در حال مقایسه خود با دیگران هستند. بهتر است کمتر خودتان را با دیگران مقایسه کنید. مقایسه کردن یک امر عادی و در عین حال برای اینکه بتوانید جایگاه خودتان را در فعالیتها و کسب و کارتان تعیین کنید مفید است ولی زمانی که مدام این کار را تکرار کنید نمی توانید به درستی در کارها و برنامه های خود تمرکز کرده و آنها را اجرا کنید. بنابراین ، بهتر است زمانی که مقایسه کردن به شکل وسواس گونه انجام می شود و تمرکز شما را از بین می برد دست از مقایسه کردن بردارید ؛ زیرا ممکن است این کار موجب شود که شما دقیقاً دست به اقدامات مشابه آنها بزنید و کم کم مزیت رقابتی و انحصار خود را از دست بدهید.

۵) کارها را به موقع انجام دهید

یکی از مواردی که مانع بزرگی در پیش پای شما می تواند باشد این است که کارها را به عقب بیاندازید. این در بازاریابی بسیار خطرناک است. اگر کارها را مدام به زمان دیگری موکول کنید کم کم  زمان و فرصت خود را از دست خواهید و چه بسا دیگر اعتماد به نفس کافی برای انجام آن را نیز از دست بدهید.

موفقیت کارآفرین‌های نوپا

۶) خرج اضافی نداشته باشید

سعی کنید چیزهایی که احتیاج دارید را خریداری و تهیه کنید. اگر بخواهید ولخرجی کنید یا چیزهایی که چندان مهم نیستند را بخرید کم کم سرمایه خود را از دست خواهید داد و همچنین برای موارد ضروری تر نمی توانید سرمایه کافی داشته باشید. بودجه بندی بازاریابی را فراموش نکنید.

۷) تهیه نقشه راه کسب و کار ( برنامه استراتژی بازاریابی )

سعی کنید نقشه کسب و کار را تهیه نمایید. این برنامه باید در خصوص نگرشهایی شما در زمینه بازاریابی کسب و کارتان دارید ، و همچنین وظایفی که به عهده بخشهای مختلف و کسب و کارتان و پرسنل خود دارید در آن در نظر گرفته شود.

منبع : qmpmarketing.com

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جدیدترین مطالب

جدیدترین آموزش ها