مجله اینترنتی ایرانیان

راهنمای کامل برای ساختن یک برند آنلاین

ساخت یک برند آنلاین

توسعه سریع فن آوری های آنلاین و نوآوری، موجب انقلاب در زمینه کسب و کارهای کوچک شده است.تولیدکنندگان، مترجمان آزاد، کارآفرینان، خرده فروشیها و متخصصان حرفه ای از انواع مختلف هر شغلی می توانند آزادی بی سابقه ای را به عنوان صاحبان کسب و کار کوچک تجربه کنند. در ادامه قصد داریم به طور کامل نحوه ساخت یک نام تجاری یا برند آنلاین را توضیح دهیم.

مگ وب – گفتیم که در حال حاظر بهترین زمان برای ایجاد یک کسب و کار کوچک در اینترنت است. اما مهمترین و اولین گام برای این کار «نام تجاری» یا «برند» است. معمولا کسب و کارهای جدید برای معرفی خود به دیگران سایت اینترنتی را ایجاد می کنند و نام تجاری خود را آدرس آن سایت قرار می دهند و بازار گرمی را درون آن فضای آنلاین ایجاد می کنند. اما آیا همه آن ها می توانند خود را به عنوان برند به مردم معرفی کنند؟

یکی از نتایج کلیدی انقلاب آنلاین برای کسب و کارها، وجود دموکراسی در انتخاب نام تجاری است.این بدان معناست که دیگر “ماهی بزرگ” نمیتواند تمام ویژگی های یک کسب و کار را صرفا به خاطر نام تجاری خود اذآن خود کند.در حال حاضر بیش از هر زمان، شرکت ها و سازمان ها در سراسر صنایع و در مقیاس های مختلف می توانند از طریق توسعه نام تجاری بسیار موفق عمل کنند.

این مقاله دقیق در مورد چگونگی ایجاد یک نام تجاری آنلاین برای همه صاحبان کسب و کار های کوچک و حرفه ای که خودشان می خواهند کسب و کار خود را برآورده می کنند، توصیه می شود. باید بدانید که نام تجاری نخستین گام برای ایجاد یک کسب و کار حرفه ای است.در ادامه نگاهی به سه عنصر اساسی که هنگام ساخت یک نام تجاری باید تعریف کنید می اندازیم :

۱) هویت نام تجاری خود را پیدا کنید

راهنمای کامل برای ساختن برند آنلاین

برای ساختن نام تجاری کسب و کار خود ابتدا باید آن را پیدا کنید و در واقع مال خود کنید.شما با تعریف ارزش ها و کیفیت های اصلی نام تجاری خود شروع می کنید و هر گام در استراتژی توسعه برند را هدایت می کنید که ما در سراسر این مقاله بحث می کنیم.

عناصر زیر که هویت نام تجاری را تشکیل می دهند، در نظر بگیرید:

مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

هر معامله تجاری یک گفتگو است. اگر میخواهید مکالمه خوبی داشته باشید باید به شریک زندگی خود گوش کنید و آنها را درک کنید. مخاطب هدف شما، شریک اصلی مکالمه کسب و کار شما است. برای اینکه هرچه بیشتر در مورد مخاطبان خود بدانید، بهتر است با آنها صحبت کنید. در اینجا چند سؤال نمونه را آماده کرده ایم :

  • جمعیت شناسی: گروه سنی مخاطبان، جنسیت (ها)، نمایه آموزشی، موقعیت مکانی.
  • آنها با زمان خود چه می کنند؟
  • چه چیزی باعث گردش زندگی آن ها می شود؟
  • برخی از برندهای مورد علاقه آن ها چیست؟
  • آیا آن ها انجام کار آنلاین را دوست دارند؟
  • از چه سیستم عامل هایی استفاده می کنند؟
  • چه چیزی را می توانید به آنها پیشنهاد دهید؟
  • چگونه میتوانند با برند شما ارتباط برقرار کنند؟

راهنمای کامل برای ساختن برند آنلاین

داستان برند شما چیست؟

برندهای موفق هیچ گاه از آسمان پیدا نمی شوند! آنها از یک چالش خاصی ظاهر می شوند، طراحی شده توسط چشم انداز منحصر به فرد و درایو برای به اشتراک گذاشتن چیزی با جهان است. این داستان برند شما – انگیزه ای است که همه اینها را آغاز کرد، ستون فقرات عملیات کل کسب و کار شما. هنگامی که شما آن را با مخاطب هدف خود به اشتراک می گذارید، آنها را دعوت می کنید تا در این سفر همراه شما باشند.

مقادیری که می خواهید در استراتژی نام تجاری خود بیان کنید، مشتقات داستان برند شما است. فریم کردن داستان شما به شما کمک می کند تا با روش های قدرتمند تر، کیفیت هایی را که برند شما را به نمایش می گذارند، بیان کنید.این موضوع باعث می شود که شما برند خود را بخشی از یک داستان بزرگ معرفی کنید و نه صرفا به عنوان یک معامله کوچک یا کلیک بر روی یک لینک!

یکی از نمونه های بسیار جالب که توانست با مشتریان و کاربران خود رابطه ی بسیار جالبی را ایجاد کند شرکت Airbnb است. در صفحه اصلی این سایت کاربران تصاویری از سفرهای خود به اشتراک می گذارند.این تصاویر تبادل اجتماعی، سرگرمی خانوادگی و کشف محیط های جدید را نشان می دهد. آنها نشان می دهند که ارزش افزوده استفاده از پلت فرم Airbnb در شکل گیری تجارب منحصر به فرد است و در این صورت کاربران بالقوه خود را به عنوان بخشی از این داستان معرفی می کنند.

راهنمای کامل برای ساختن برند آنلاین

شخصیت برند شما چیست؟

قبل از اینکه اینترنت و وب تبدیل به یک عرصه کلیدی برای کسب و کارها شود، برندها میتوانستند به عنوان یک انتزاع یک بعدی عمل کنند و تا حدودی موفق باشند. اینترنت قوانین بازی را تغییر داد، و این باعث شد که برندها چیزی بیش از یک آرم و لوگو باشند! برای رسیدن به حداکثر قابل مقایسه بودن، نام تجاری شما نیاز به توسعه شخصیت خود را دارد.

سعی کنید برند خود را به عنوان یک فرد واقعی تصور کنید: عادت ها،رویاها و حتی تن صدای برندتان را مشخص کنید! دوستان خود چه کسانی هستند و برای سرگرمی با هم چه کار می کنند؟ این ویژگی ها به شما کمک می کند شخصیت نام تجاری خود را مشخص کنید و در ایجاد تصویر عمومی برند خود کمک کنید.

یکی از برندهای فوق العاده ای که در بیان شخصیت آن فوق العاده عالی عمل کرده Old Spice است. به صفحه فیسبوک این برند بروید تا معنای واقعی صحبت های ما را بیشتر درک کنید.

راهنمای کامل برای ساختن برند آنلاین

۲) مشخصات نام تجاری خود را تعریف کنید

هنگامی که موفق شدید برند خود را نامگذاری کنید حال زمان آن رسیده است که به بخش های فنی تر موضوع بپردازید. برای این کار ما چند موضوع مهم را برای شما دسته بندی کرده ایم :

تعریف سبک کلی

درست مثل مد، برندها نیز می توانند به سبک های مختلف طبقه بندی شوند. طراحی نام تجاری شما می تواند مینیمالیستی، دریایی، تکنیکی و درجه یک باشد. این می تواند تاثیرات از هنر پاپ، چاپ روزنامه نگاری، تصاویر دست کشیده و یا هندسه را جلب کند.

مسئله کلیدی این است که یک سبک را انتخاب کنید که مربوط به هویت نام تجاری است که در ذهن داشته باشید.

راهنمای کامل برای ساختن برند آنلاین

انتخاب رنگ برند شما

شاید این موضوع برایتان کم اهمیت باشد اما باید بدانید که رنگ ها فوق العاده در موفقیت برند تاثیرگذارند.به معنای واقعی کلمه، غیر ممکن است که کوکا کولا را از رنگ قرمز جدا کنید یا فیس بوک را در هرجای دیگری بجز آبی مشخص کنید. این انجمن ها تصادفی نیستند آنها نتیجه نام تجاری بسیار موفق هستند.

ایجاد آرم یا لوگو برای برند

لوگو مهمترین بخش برای برند شماست. باید بدانید که بیشتر برندهای بزرگ تنها از طریق آرم خود در ذهن مردم باقی می مانند که نشان می دهد لوگو هسته برند را تشکیل می دهد. البته ممکن است لوگو شما هرگز مانند شرکت نایک نباشد اما سعی کنید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.

 ایجاد آرم یا لوگو برای برند

یکی از ویژگی های یک آرم قدرتمند این است که مردم باید با نگاه کردن به لوگوی شما، بدانند که نام تجاری شما چیست و در چه زمینه ای فعالیت می کند.

پیدا کردن فونت های مناسب

چه اعتقاد داشته باشید یا نداشته باشید انتخاب فونتها جزء اصلی در نحوه ارزیابی نام تجاری شما است. فونت های مختلف می توانند پیام های مختلفی را ارسال کنند و شما قطعا نمی خواهید یک پیام اشتباه به مخاطبان خود ارسال کنید.

۳) لحن برند خود را تنظیم کنید

راهنمای کامل برای ساختن برند آنلاین

مخاطب هدف شما نه تنها نام تجاری شما را می بیند. آنها با آن به طور متنی و صوری نیز تعامل دارند. نگاه و احساس در تحویل هویت نام تجاری خود بسیار مهم است، اما این تنزل نام تجاری است که به طور فعال تعیین کننده چگونگی تعامل افراد با آن است.

ساخت نام تجاری نهایی

دقت کنید که همه چیز برند شما نام آن است. اگر یک لوگو بسیار زیبا برای برند خود انتخاب کرده اید حتما باید نام ۱ تا ۳ کلمه ای برند را نیز در آن جای دهید. نام تجاری خوب نه تنها باید زیبا و فریبنده باشد بلکه باید معنادار نیز باشد. و از همه مهمتر این است که نام دامنه حتما باید آزاد باشد. ( در غیر این صورت چگونه ممکن است کسب و کار آنلاین خود را تشکیل دهید؟)

ما پیشنهاد می کنیم لیستی طولانی از نام هایی که به سر شما می آیند تهیه کنید و به تدریج آن را محدود کنید. برای الهام گرفتن، بهتر است داستان های نامگذاری معروف ترین برندهای جهان را مطالعه کنید.

پس از آنکه شما نام تجاری خود را انتخاب کردید باید به دنبال شعاری برای آن باشید.شعار (یا شعار برند) یک حکم بسیار کوتاه است که نام تجاری شما را کامل می کند. با هم، آنها جوهر کامل نام تجاری شما را ارائه می کنند. مثال های زیر کاملا شما را روشن می کنند!

  • بی ام دبلیو : نهایت یک خودرو
  • پپسی : در لحظه زندگی کن
  • دیزنی لند: محل خوشبختی روی زمین

ساخت واژگان نام تجاری شما

هر نام تجاری یک واژگان دارد. این مجموعه کلمات کلیدی مانند کد هایی که به شما کمک می کند مشخص کنید چه کسی هستید، چه چیزی برای شما و آنچه که شما ارائه می دهید، عمل می کند. ساختن این واژگان نباید دشوار باشد، به ویژه پس از اینکه هویت نام تجاری خود را تعریف کردید.

به عنوان مثال اگر شما یک برند فروشگاه اینترنتی موبایل هستید باید از واژگان کمپانی های بزرگ موبایل مثل اپل،سامسونگ و… استفاده کنید.

راهنمای کامل برای ساختن برند آنلاین

مشارکت با مخاطبان

ساخت یک نام تجاری برای کسب و کار شما مستلزم ایجاد یک وب سایت و تبلیغ خودتان است.

تعامل منظم شامل پست های رسانه های اجتماعی شما، خبرنامه ها و بازاریابی ایمیل، پاسخ به سوالات و کمک به هر گونه مسائل، نظارت بر شهرت برند شما در سایت های رتبه بندی تاثیرگذار است.

هویت نام تجاری شما، ظاهر و لحن سه عنصر ضروری برای توسعه نام تجاری موفق است. اکنون، قبل از اینکه پیش بروید و شروع به ساخت یک نام تجاری برای کسب و کار خود کنید به توصیه های پایانی ما دقت کنید.

به یاد داشته باشید که نام تجاری همه چیز در مورد انسجام است. هرگز از لوگوهای مختلف برای شناساندن خود به دیگران استفاده نکنید و سعی کنید شخصیت اصیلی داشته باشید.

خوب است که خودتان را با پلتفرم های مختلف سازگار کنید (مردم در فیس بوک و توییتر به طور متفاوتی صحبت می کنند و شما می خواهید نام تجاری خود را به طور متناوب در بحث قرار دهید)، اما این کار باید به گونه ای باشد که با استراتژی کلی برند تجاری مطابقت داشته باشد.

نام تجاری شما وسیله ای است که باعث میشود کسب و کار شما به اهداف خود نزدیک شود. در واقع اگر هوشیار باشید می توانید با استفاده از برند خود سرعت موفقیت کسب و کارتان را افزایش دهید.

برگرفته از wix.com